شناسهٔ خبر: 38351875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین خبر‌ها از کرونا

کاهش موارد جدید ابتلا به کرونا در چین

وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به پائین‌ترین حد خود از نزدیک به یک ماه پیش تاکنون رسیده است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، آخرین اخبار و تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای جهان به شرح زیر است.. 

 افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۱۵۶ نفر
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره جنوبی ابتلای ۵۲ نفر دیگر از اتباع این کشور را به بیماری ویروس کرونا تایید کرد و با این آمار، شمار کل مبتلایان در این کشور به ۱۵۶ نفر افزایش یافت.
 
شمار قربانیان در چین به ۲ هزار و ۲۳۶ نفر رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۲ هزار و ۲۳۶ تن رسید.
رویترز همچنین افزود: شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین از مرز ۷۵ هزار نفر گذشت.

زیان ۲۷ میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد زیان شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است به ۲۷.۸ میلیارد دلار برسد.

وزیر خارجه چین: تلاش‌ها برای کنترل ویروس کرونا نتیجه بخش بوده است
وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد تلاش‌های چین برای کنترل شیوع مرگبار ویروس جدید کرونا موثر بوده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس پرس از وینتیان، وزیر خارجه چین این کاهش موارد آلودگی به ویروس کرونا را به اقدام قوی این کشور علیه این ویروس نسبت داد.

<div id="video-display-embed-code_4540446" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2650946/4540446?width=350&height=250"></script></div>

وی پیش از گفتگو با کشور‌های عضو آسه آن در لائوس اعلام کرد شیوع ویروس کرونا به رغم بیم جهانی قابل کنترل و قابل درمان است.
این مقام ارشد چین در نشستی در وینتیان با اشاره به کاهش شدید شمار موارد جدید آلودگی به این ویروس در چین گفت: «چین نه تنها از مردم خود بلکه از همه جهان محافظت می‌کند.»
برگزاری این نشست فوری با کشور‌های عضو آسه آن در حالی برگزار می‌شود که این منطقه وابسته به گردشگران و کالا‌های چینی در پی اعمال محدودیت ها، با مسائل اقتصادی روبروست.
نشست مشابهی نیز در سال ۲۰۰۳ در پی شیوع سارس برگزار شد.

 تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان
در ادامۀ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان، ایستگاه‌های مترو، مدارس، کودکستان‌ها و مساجد شهر باکو ضد عفونی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری "آپا" رئیس مرکز پیشگیری و ضد عفونی شهر باکو اعلام کرد تا کنون در ۶۰ مدرسه، ۵۰ کودکستان، ۲۷ مسجد و ۲ کنیسه عملیات ضد عفونی صورت گرفته است و این عملیات پیشگیرانه ادامه خواهد داشت.
براساس در شهر باکو ۳۳۳ مدرسه، ۳۳۳ کودکستان، ۹۰ مسجد وجود دارد که همۀ این مکان‌ها ضد عفونی خواهد شد.
وی افزود: ضد عفونی کردن سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌های عمومی و دیگر مراکز اجتمایی نیز جزء برنامه‌های این مرکز می‌باشد.
"بختیار ممد اف" رئیس واحد مطبوعات و روابط عمومی متروی باکو نیز اعلام کرد، از فردا تمامی ایستگاه‌های متروی باکو ضد عفونی خواهد شد
وی افزود: کار ضد عفونی برای مقابله با ویروس کرونا در مرحلۀ اول از داخل قطار‌های مورد استفاده در مترو آغاز خواهد شد و طبق برنامه در نظر گرفته شده در روز‌های آینده ضد عفونی کردن ایستگاه‌ها نیز شروع خواهد شد.

 هواپیمایی کی ال ام ممنوعیت پرواز به چین را تمدید کرد
شرکت هواپیمایی ایر فرانس – کی ال ام روز پنجشنبه اعلام کرد ممنوعیت پرواز‌ها به چین را در پی شیوع ویروس کرونا تمدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آمستردام، شرکت هواپیمایی کی ال ام در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: «همه پرواز‌ها به پکن و شانگ‌های تا ۲۸ مارس ۲۰۲۰ (۹ فروردین) تعلیق شده است و پیش بینی می‌شود پرواز‌ها در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۰ (۱۰ فروردین) از سر گرفته شود.»
این شرکت هواپیمایی هفته گذشته ممنوعیت پرواز‌ها به پکن و شانگ‌های را تا ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) تمدید کرده بود.
همه پرواز‌های هواپیمایی کی ال ام به چنگدو، هانگژو و شیامن نیز پیشتر دست کم تا تاریخ ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) تعلیق شده بود.

 انگلیس اتباع انگلیسی آلوده به ویروس کرونا را به کشور خود باز نمی‌گرداند
دولت انگلیس اعلام کرد: اجازه نمی‌دهد اتباع این کشور در کشتی دیاموند پرنسس (Diamond Princess) در ساحل ژاپن که آلوده به ویروس کرونا تشخیص داده شدند، به انگلیس بازگرداند.
تارنمای روزنامه دیلی تلگراف نوشت: فردا یک هواپیما که برای انتقال ۷۸ مسافر کشتی دیاموند پرنسس آماده شده است، انگلیسی‌هایی را که به ویروس کرونا مبتلا نشده باشند، به انگلیس باز می‌گرداند.
همچنین انگلیسی‌های مبتلا به ویروس کرونا، از کشتی تفریحی به بیمارستانی در ژاپن منتقل می‌شوند.
تاکنون دو مسافر در دهه ۸۰ زندگی این کشتی قاره پیما، به علت ابتلا به کوید ۱۹ (Covid-۱۹)، جان باخته اند.
وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده است ۴ انگلیسی مسافر کشتی دیاموند پرنسس، دچار کوید -۱۹ شده اند که دو نفر از آنان راهی بیمارستان شده اند.
دولت انگلیس با ایجاد یک پایگاه اینترنتی، اطلاعات درباره ویروس کرونا را به صورت روزانه و به صورت برخط (online) منتشر می‌کند.
این اطلاعات که با کمک وزارت بهداشت و درمان آماده می‌شود، گسترش ویروس کرونا در چین، شمار مبتلایان در انگلیس، نشانه بیماری و توصیه‌های سفر به خارج را در بر دارد.
در صفحه اینترنتی دولت انگلیس درباره ویروس کرونا، اقدامات دولت در این زمینه نیز به آگاهی همگان می‌رسد.
تاکنون ۹ نفر انگلیس به ویروس کرونا آلوده شده اند که شماری از آنان، پس از بهبود از قرنطینه خارج شده اند.
رئیس سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، خطر این ویروس برای عموم مردم را "کم تا متوسط" اعلام کرده است.
در این صفحه از انگلیسی‌هایی که در ۱۴ روز اخیر از سرزمین اصلی چین، تایلند، ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور، مالزی و ماکائو به این کشور بازگشته اند و نشانه‌هایی همچون سرفه، تب و یا تنگی نفس - حتی در صورتی که این نشانگان خفیف باشند - دارند خواسته شده است تا خود را داوطلبانه منزوی کنند و تا دو هفته از منازلشان بیرون نیایند و در صورت بروز علایم بیماری ناشی از ویروس کرونا با شماره تلفن شرایط اضطراری وزارت بهداشت و درمان انگلیس، فورا تماس بگیرند.
براساس اطلاعات این صفحه اینترنتی درباره ویروس کرونا، تا امروز جمعه ۴۹۱۶ نفر در انگلیس مورد آزمایش قرار گرفته اند که ۹ مورد مثبت تشخیص داده شده اند، اما در این پایگاه اینترنتی به شمار افراد قرنطینه در این کشور اشاره‌ای نشده است.
در این صفحه نوشته شده است تا زمان ریشه کنی ویروس کرونا، اطلاعات این صفحه هر روز ساعت ۱۴ به روزمی شود.

کرونا نخستین مرگ ناشی از کرونا در کره جنوبی
به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی چهارشنبه نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا را در این کشور و شناسایی ۲۲ مورد جدید از ابتلای به این ویروس را گزارش کرد. در حال حاضر تعداد افرادی که در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند به ۱۰۴ نفر رسیده است.
مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت درباره علت اصلی مرگ این بیمار تحقیق می‌شود.
اکثر افراد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در شهر دئگو هستند، جایی که یک فرد مبتلا به این ویروس پیش از مثبت شدن آزمایشش در مراسم کلیسا شرکت و از یک بیمارستان بازدید کرده بود.
پایین ترین حد شمار موارد جدید مبتلا به کرونا در چین
خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به پائین ترین حد خود از نزدیک به یک ماه پیش تاکنون رسیده است.
چین در مهار کرونا پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است
به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین روز پنج شنبه کاهش شدید موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا را در این کشور گزارش کرد که امید‌ها را درباره نزدیک شدن به مهار این ویروس افزایش داد، اما ژاپن با تشدید این بحران مواجه است، زیرا دو مسافر از یک کشتی کروز قرنطینه شده، جان خود را از دست دادند.
آمار تلفات ناشی از این ویروس با مرگ ۱۱۴ نفر دیگر به ۲۱۱۸ نفر رسید، اما مقامات بهداشتی چین کمترین میزان ابتلای به این ویروس را در نزدیک به یک ماه در استان هوبی، مرکز شیوع این ویروس، گزارش کردند.
بیش از ۷۴ هزار نفر در چین و صد‌ها نفر دیگر در ۲۵ کشور دنیا به این ویروس مبتلا شده اند.
رسانه‌های محلی به نقل از یک منبع دولتی گزارش کردند: در ژاپن، یک مرد و یک زن که هر دو هشتاد ساله و از مسافران کشتی دایموند پرینسس سوار بودند، جان خود را از دست دادند.
یک مقام سازمان بهداشت جهانی با اشاره به رویداد‌های اخیر در چین هشدار داد چین هنوز نتوانسته است به نقطه عطف (مهار کردن این ویروس) برسد.
مقامات چین این هفته گفتند تلاش‌های بسیار آن‌ها برای مهار کردن این ویروس از جمله قرنطینه کردن ده‌ها میلیون نفر در استان هوبی و محدود کردن تردد‌ها در شهر‌های این کشور در آستانه به ثمر نشستن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: استان هوبی و شهر ووهان مرکز آن- جایی که گفته می‌شود این ویروس در دسامبر از آنجا آغاز شد- همچنان به شدت تحت تاثیر این ویروس واگیردار قرار دارد.
بیش از ۶۰۰ مورد جدید از ابتلای به ویروس کرونا در ووهان گزارش شد که کمترین میزان ابتلای روزانه از ژانویه گذشته محسوب می‌شود. آمار ملی چین درباره موارد ابتلای جدید به این ویروس نیزدر حال کاهش است.
مقامات چین در ۲۳ ژانویه شهر ووهان را با ۱۱ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کردند. در روز‌های بعد دیگر شهر‌های استان هوبی هم در قرنطینه قرار گرفتند.
شهر‌های دور از مرکز این شیوع تردد‌های خود را در بیرون از خانه‌ها به شدت محدود کرده اند.
ریچارد برنن رئیس مدیر اداره درمان‌های فوری منطقه‌ای در سازمان بهداشت جهانی گفت: چین در یک دوره کوتاه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، اما باید گفت که هنوز کار تمام نشده است.

مصر پرواز‌های دو طرفه به چین را از سر خواهد گرفت
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت هواپیمایی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد پرواز‌های دو طرفه این کشور به چین در هفته آینده از سر گرفته می‌شود.
 
گام اساسی در ساخت واکسن ویروس کرونا
محققان دانشگاه آستین (AUSTIN) در ایالت تگزاس آمریکا گامی اساسی را در ساخت واکسن ویروس کرونا برداشتند.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، این دانشمندان تصویری سه بعدی از بخشی از ویروس کرونا را ساختند. این بخش پروتئین این ویروس را تشکیل می دهد. با شناسایی شکل پروتئین این ویروس گامی اساسی در جهت ساخت واکسن آن برداشته شد.
محققان و شرکتهای دارویی در تلاشند تا واکسنها و روشهای درمانی را برای مبارزه با ویروس کرونا که در ماه دسامبر در چین شیوع پیدا کرد و به شمار دیگری از کشورها گسترش یافته است، تولید کنند.
هیچ درمان اثبات شده ای برای بیماری ناشی از این ویروس وجود ندارد و متخصصان می گویند تهیه واکسن ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. امید این است که قرنطینه های بیماران در چین و کشورهای دیگر جلوی شیوع این ویروس را بگیرد تا دانشمندان بتوانند ابزاری برای مبارزه با آن تهیه کنند.
<div id="video-display-embed-code_4539308" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2650946/4539308?width=350&height=250"></script></div>
دو بیمار مبتلا به کرونا در کشتی ژاپن جان باختند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو به نقل از منابع خبری ژاپن، دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا از سرنشینان کشتی کروز ژاپن جان خود را از دست دادند.

نظر شما