شناسهٔ خبر: 38349110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهان از دیروز توزیع شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان گفت: براساس نیاز آبی کشاورزان برای کشت پاییزه به مدت ۱۸ روز آب در بستر کانال‌ها از دیروز در اختیار کشاورزان شرق و غرب این استان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -


  اصفهان- خبرنگار کیهان:

رودخانه زاینده‌رود در دهه‌های اخیر به دلیل خشکسالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت و بارگذاری‌های غیراصولی، به یک رودخانه فصلی تبدیل شد و در پایین‌دست در بیشتر ایام سال به ویژه فصول گرم با خشکی مواجه می‌شود که این موضوع مشکلات بسیاری را برای بخش‌های آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و محیط‌زیست استان اصفهان به وجود آورده است.
مسعود میر محمد صادقی، در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان در استانداری افزود: با توجه به کشت پاییزه آبان و آذر و عدم بارش مفید در استان و براساس گزارش جهاد کشاورزی و نیاز آبی کشت‌های انجام شده مقرر شد برای نجات کشت‌ها آب توزیع شود.
وی بیان کرد: در سال جاری و تاکنون متاسفانه وضع بارش‌ها در حوضه زاینده‌رود چه در استان چهارمحال و بختیاری و چه استان اصفهان وضعیت مطلوبی ندارد.
صادقی ادامه داد: ما اکنون نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۴۰ درصد کمتر بارش داشتیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز افزود: درباره برخورد با برداشت‌های غیرمجاز و پلمب‌هایی که به تازگی در استان چهارمحال و بختیاری شکسته شده است از طریق آب منطقه‌ای موارد شناسایی شده و دادستان مکاتباتی با رئیس‌ قوه قضائیه پیرامون این موضوع داشته است.
حجت‌الله غلامی، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان اصفهان ۲۹ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کمتر بارش دریافت کرده است. وی تصریح کرد: از کشاورزان می‌خواهیم حداقل امسال برای کشت برنج برنامه‌ریزی نکنند که با کاهش آب روبه‌رو خواهیم شد.
وی تصریح کرد: اکنون در شرایط موجود کشت جدید نداریم و تنها حفظ کشت موجود در اولویت ما قرار گرفته است.

نظر شما