شناسهٔ خبر: 38346236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

3000 رای اولی در فسا واجد شرایط رای دادن هستند

شهرستان فسا آماده‌ یک انتخابات پرشور، انقلابی و سالم است.

صاحب‌خبر -

حسین آرگیو در گفت و گو با خبرنگار فارس در فسا اظهار داشت: شهرستان فسا بر اساس آخرین سرشماری، ۲۰۵ هزار نفر جمعیت دارد؛ طبق آمار، در حال حاضر ۱۵۸ هزار نفر در شهرستان واجدین شرایط جهت رای دادن بوده که از این تعداد حدود سه هزار نفر نیز رای اولی هستند.

فرماندار ویژه فسا در خصوص تعداد شعب رای در این شهرستان عنوان کرد: به صورت کلی، ۱۶۳ شعبه اخذ رای درنظر گرفته شده که ۹۵ شعبه مخصوص بخش مرکزی است.

وی اضافه کرد: برای بخش ششده ۲۹ شعبه، بخش شیبکوه ۲۴ شعبه و بخش نوبندگان نیز ۱۵ شعبه در نظر گرفته شده است.

آرگیو با بیان اینکه میزان مشارکت انتخابات قبل در شهرستان حدود ۷۴ درصد بوده ، افزود: از تعداد کل شعب، ۹۴ شعبه شهری است؛ یعنی مربوط به فسا، زاهدشهر، میانشهر،نوبندگان، ششده و قره بلاغ بوده و ۶۷ شعبه نیز برای روستاها و آبادی‌ها درنظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: همچنین برای دسترسی راحت شهروندانی که توانایی حضور در شعب را نداشته، ۲۸ شعبه‌ سیار پیش بینی کردیم که مربوط به پادگان‌ها، زندان‌ها، بیمارستان‌ها و آبادی‌هایی بوده که جمعیت بسیار کمی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ششصد نفر به عنوان عوامل اصلی و اجرایی انتخابات تعیین شده و همگی آموزش های لازم را دیده‌اند، عنوان کرد: همگی آماده‌ برگزاری یک انتخابات سالم، ویژه و قانونمند هستیم.

فرماندار ویژه فسا در خصوص کنترل امنیت و سلامت فضای انتخابات و تبلیغات با بیان اینکه تا الان مشکلی خاص در شهرستان مشاهده نشده است، عنوان کرد: یک شعبه‌ ویژه در دادگستری شهرستان فعال بوده که تخلفات احتمالی هواداران و نماینده‌های نامزدها را بررسی کرده و یک اکیپ سیار نیز شامل یک قاضی، یک نماینده از نیروی‌انتظامی و یک نماینده از فرمانداری و یک عامل اجرایی، در شهرستان دائما در حال گردش هستند.

وی افزود: به صورت ویژه، دستورات لازم هم به نیروی انتطامی و هم به سایر اعضای شورای تامین ارسال شده است.

آرگیو در ادامه با بیان اینکه پیش بینی ما بر این بوده که ناامنی در شهرستان نخواهیم داشت، اضافه کرد: با این حال، بیش از ۲۵۰ نیرو از سپاه و ۳۶۲ نیرو نیز از ناجا برای روز انتخابات آمادگی کامل را دارند.

وی افزود: همچنین شعبه‌ ویژه دادگستری هم در روز جمعه فعال بوده و اکیپ سیار هم دائما در گشت است؛ ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم هم با مراجع زی‌ربط به عمل آمده است.

فرماندار ویژه فسا در جواب خبرنگار فارس مبنی بر شیوه رای گیری در این شهرستان عنوان کرد: تشخیص هویت از طریق دستگاه های الکترونیکی بوده و مابقی مراحل نیز همچون قبل صورت می‌گیرد.

آرگیو در خصوص حال و هوای این روزهای شهرستان نیز گفت: در حال حاضر، فضای شهرستان با نشاط، پویا و فعال است و همه ی فعالان سیاسی و دیگر اقشار جامعه، فعالیت‌های خود را با امنیت کامل و به راحتی انجام می‌دهند.

فرماندار ویژه شهرستان فسا خطاب به شهروندان گفت: از مردم شجاع، غیور و انقلابی فسا خواهانم که پرشور، گسترده و حماسی در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

وی در آخر با اشاره به اینک ساعت رای گیری از ۸ صبح روز جمعه به مدت ده ساعت صورت می‌گیرد، اضافه کرد: حتی‌الامکان ساعت‌های اولیه آغاز انتخابات در پای صندوق‌های رای حضور به هم رسانید؛ چون بعد از ظهر تراکم ایجاد شده و وقت بیشتری از شهروندان گرفته می‌شود.

انتهای پیام/981008

نظر شما