شناسهٔ خبر: 66625993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

نسبت مصارف به منابع بانک‌های خراسان شمالی ناتراز است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ناترازی نسبت مصارف به منابع بانک های استان گفت: ایجاد خط اعتباری ویژه برای استان تقاضا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم اردیبهشت_ در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی اظهار کرد: بخشی از تولیدات استان به دلیل نبود زنجیره ارزش، به شکل خام به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

وی با اشاره به بهبود رتبه استان در تورم، افزود: در خراسان شمالی تولیدکننده گوشت مرغ است و به همین دلیل قیمت آن همواره از سایر استان‌ها پایین‌تر بوده، اما در برخی از کالاها چون قیمت سراسری است، موفق نشدیم کنترل نرخ داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در بحث جهش تولید ۱۳ زنجیره ارزش در استان شناسایی شده است و دنبال آن هستیم تا خود مولد باشند و برای استان درآمدزایی داشته باشیم.

حسین‌نژاد با اشاره به ناترازی نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان، خاطرنشان کرد: یک خط اعتباری ویژه برای استان تقاضا شده پیگیر هستیم که در سال ۱۴۰۳ بخشی از تسهیلات از این طریق پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار واحد ملی در استان در دست ساخت است که باید بخشی‌هایی را به بهره برداری برسانیم و کلید آن تحویل مردم دهیم.

حسین‌نژاد عنوان کرد: برای پروژه آب سرانی، ۴۰۰ میلیارد تومان در پیوست یک قانون بودجه مصوب شده و به زودی پروژه شروع خواهد شد که در تأمین آب شرب بسیار مؤثر خواهد بود؛ این طرح سه ساله است و احتمالاً امسال حفر چاه‌ها و بخش‌هایی از شبکه را خواهیم داشت.

نظر شما