شناسهٔ خبر: 38298804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر عامل شرکت کشتیرانی:

توسعه سفر دریایی نیازمند تخصیص ۸ هزار تن سوخت یارانه ای/ عرضه سوخت کم سولفور به بورس انرژی مشکل ساز می شود

مدرس خیابانی گفت: برای ارتقای شناورهای مسافری باید ۸ هزار تن سوخت یارانه به کشتیرانی تخصیص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدرس خیابانی  معاون وزیر صمت در مراسم همایش ارگان های دریایی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ۷ هزار نفر نیرو در بخش دریایی کشور دارد افزود: ۱۳۰ فروند شناور و کشتی با ظرفیت ۱۷۵ TEU و ۵.۳ میلیون تن ظرفیت جابه جایی کالا فعال هستند که رشد ۱۱ درصدی در این بخش داشته ایم.

او با بیان اینکه شرکت کشتیرانی در حوزه کانتینری فله و جابجایی کالاهای عمومی نقش موثری دارد گفت: در حوزه دریای خزر فعالیت خود را گسترش داده ایم و با توجه به سیاستهایی که در این حوزه اتخاذ شده بنا داریم در حوزه دریای خزر فعالیت های خود را توسعه دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توافقنامه ای با مجموعه ایزیکو  برای تعمیر شناورهای بزرگ خود منعقد کرده‌ایم ادامه داد: تمامی تعمیرات شناورهای ادواری و سفری را از طریق این شرکت انجام می دهیم و بنا داریم هزینه های  آن به صورت ریالی باشد.

مدرس خیابانی یادآور شد: در راستای توسعه توان داخلی خود تفاهمنامه ساخت ۲ فروند کشتی با قابلیت جابجایی ۳۷ هزار تن بار را با شرکت ایزایکو منعقد کرده ایم.

مدرس خیابانی در ادامه به تولید سوخت کم سولفور اشاره کرد و گفت: شرکت کشتیرانی در این حوزه نیازمند ۴۰ هزار تن سوخت کم سولفور است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ وزارت نفت با همکاری وزارت راه و شهرسازی موفق به تولید سوخت کم سولفور شد و تا به امروز ۳۰ هزار تومان از سوخت مورد نیاز را تامین کرده و ۵۰ هزار تن مابقی را از سایر مبادی خریداری کرده ایم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه سوخت کم سولفور از پالایشگاه شازند اراک تهیه می‌شود افزود: هزینه‌هایی برای تحویل این سوخت به ما تحمیل شد که خوشبختانه شرکت راه آهن و حوزه حمل و نقل جاده‌ای در بخش جابجایی سوخت مورد نیاز همکاری های لازم را با ما داشتند.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته مقرر شده سوخت از طریق بورس انرژی عرضه شود گفت: این موضوع تبدیل به یکی از نگرانی های ما شده و به طور قطع در آینده برای ما مشکل ساز خواهد شد.

او تصریح کرد: امیدواریم وزارت نفت در داستان سوخت کم سولفور و عرضه آن از طریق بورس انرژی استثنائاتی را برای ما قائل شود چرا که این اقدام در آینده به طور قطع برای ناوگان کشتیرانی مشکل ساز می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید از صنعتگران بخش دریایی حمایت های ویژه صورت گیرد بیان کرد: در بخش تولید با اعمال تعرفه  حمایت می شود اما باید در بخش خدمات حمل و نقلی مکانیسم های تعرفه ای به صورت جداگانه برای این حوزه تعریف شود.

او با بیان اینکه این که توسعه ظرفیت ناوگان مسافری نیاز به سوخت یارانه‌ای دارد گفت : در بخش مسافری از استانداردهای بالاتری برخوردار هستیم اما برای توسعه این حوزه باید سوخت یارانه ای به ما تعلق گیرد  و برای این بخش حدود ۸ هزار تن سوخت نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما