شناسهٔ خبر: 38298705 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خبر 20، 28 بهمن 98

در مراسمی با حضور رئیس جمهور از صاحبان ۱۵ طرح برتر سی و سومین دوره رقابت های جشنواره بین‌المللی خوارزمی قدردانی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای روحانی در این مراسم گفت: ارتقای 59 پله ای در علم و نوآوری اون هم در 6 سال، نشون می ده درشرایط تحریم راه رو گم نکردیم و درست رفتیم .

آقای روحانی آماری هم از توانمندی های بدست اومده در صنعت و حوزه پزشکی در یک سال گذشته داد و اضافه کرد: باید بیش از پیش فضا رو برای رشد و پیشرفت جامعه و جوان ایجاد کنیم.

مشارکت و تعامل سازمان های مردم نهاد با قوه قضائیه


در نشست این هفته مسئولان عالی قضایی که نهادهای مردمی حضور داشتند، دستورالعمل نحوه مشارکت این نهادها با قوه قضائیه رونمایی و ابلاغ شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در هر موضوعی که مردم نقش موثری ایفا کردند، موفقیت بیشتر بوده.

حجت الااسلام والمسلمین اضافه کرد ما به قوه قضائیه قوی می‌اندیشیم نه قوه قضائیه بزرگ، این هم با مشارکت مردمی ایجاد می شه.

***
پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری ... مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عیدی تعیین شده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومنه که به همراه حقوق بهمن تا پایان امشب به حساب همه بازنشستگان کشوری واریز می شه.


***
نامزد های انتخابات مجلس تقریبا دو روز و نیم دیگه برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارن

فهرست های انتخاباتی تقریبا نهایی شده اما همچنان فهرست های چند نفره جدید مطرح میشه.

برخی تصاویر و فیلم های تبلیغاتی هم در فضای مجازی پر بازدید شده.

از جمله فیلمی که مربوط به سقوط جایگاه در یکی از برنامه های تبلیغاتی هست.

وزارت کشور از همه نامزدها خواسته با پایبندی به قانون ، شرایط تبلیغات سالم رو رعایت کنن.


رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه تا امروز گزارشی مبنی بر تخلف تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در تهران گزارش نشده گفت فرمانداران با جدیت، با تخلفات احتمالی برخورد می کنند.

بازار داغ انتخابات در هشتگ انتخابات

<div id="video-display-embed-code_270626" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769234/270626?width=400&height=300"></script></div>

****
معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد برخی کم کاری ها در راه اندازی سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهدای کالا گفت: این سامانه باید تا دهم اسفند کامل راه‌اندازی بشه.

آقای جهانگیری در جلسه ای که به همین منظور، با حضور دستگاههای مربوط برگزار شد اضافه کرد: همه دستگاه ها ملزم به همکاری کامل در راه اندازی این سامانه هستن، هیچ عذر و بهانه ای برای شانه خالی کردن از زیر بار این مسئولیت مهم پذیرفته نیست.


****
وزیر بهداشت آمار داد: امسال با کاهش ۲۵ درصدی واردات دارو، ۶۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی شده، دکتر نمکی در مراسم معرفی توانمندی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی گفت از تولید داخل با قوت حمایت میکنیم البته اگه محصول با کیفیت داخلی نداشته باشیم ، وارد می کنیم .


*****
برف روی برف

 با بارش برف در 24 ساعت گذشته در غرب و شمال غرب به ارتفاع برف در این مناطق اضافه و بخش های وسیع تری سفید پوش شد، این سامانه بارشی با عبور از ارتفاعات البرز به شمال شرق رسیده، البته پیش بینی شده از چهارشنبه سامانه بارشی قوی تری بیشتر استان ها رو فرا بگیره، سازمان مدیریت بحران به 20 استان تا آخر هفته اعلام آماده باش داده، بارش های امروز باعث خوشحالی بیش از پیش مردم و کشاورزان شد.


****
رئیس مجلس در سفر به بیروت با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان درباره مسائل مشترک گفتگو کرد، آقای لاریجانی در دیدار با رئیس جمهور لبنان تشکیل حکومت جدید لبنان رو به دولت و ملت این کشور تبریک گفت، رئیس مجلس تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران و لبنان زمینه لازم برای گسترش مناسبات وجود داره، آقای لاریجانی در جمع نخبگان لبنانی گفت: آمریکا با زورگویی‌ و سیاست‌های سلطه‌گرانه در جهان منزوی شده، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و نمایندگان جنبش فتح، جنبش مردمی و دمکراتیک آزادی فلسطین هم با آقای لاریجانی دیدار و گفتگو کردن.


*****


جشن و شادمانی مردم سوریه از بازگشت امنیت کامل به حلب، مردم سوریه بعد از پاکسازی کامل شهرکها و روستاهای شمال غرب حلب از وجود تروریستها، به خیابونها اومدن و این پیروزی رو جشن گرفتن.

برچسب‌ها:

نظر شما