شناسهٔ خبر: 38483028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خبر ۲۰، سه شنبه ۶ اسفند ۹۸

سخنان وزیر بهداشت در خصوص افزایش شمار بیماران کرونای ترخیص شده و خبرهایی در این باره، مهمترین سرخط های این بخش خبری را تشکیل می دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
این بخش به خبر‌های زیر اختصاص دارد:

دکتر سعید نمکی در حاشیه دیدار با امیر سیاری معاون هماهنگ کننده و امیر مداح معاون بهداشت و درمان ارتش اظهار داشت: قرار شد که از ظرفیت‌های بی بدیل و مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مورد ضدعفونی کردن انبوه مراکزی که نیازمند پاکسازی و ضدعفونی است، کنترل معابر و ورودی‌های شهر‌ها و مراکز مهم کشور و برخی از قرنطینه‌هایی که داریم و کمک‌های تیم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی در مناطق مختلف استفاده کنیم.

او افزود: به مردم شریف ایران می‌گویم که نقاط بسیار آلوده‌ای مانند شهر قم به شدت تحت کنترل قرار دارد و میزان بیماران ترخیص شده مبتلا به کووید۱۹ رو به افزایش و میزان ابتلا گرچه در مواردی افزایش یافته، اما موارد مثبت نسبت به روز‌های گذشته در مناطق آلوده‌تر رو به کنترل است و در برخی از استان‌های دیگر، مواردی از ابتلا به کووید۱۹ شناسایی شده که اکثرا سابقه سفر و حضور در شهر قم را داشته اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به قرنطینه کردن شهر‌ها به دلیل اعتماد به آموزش و فرهنگ اعتقادی نداریم و تقاضا داریم که مردم به ویژه شهر‌های آلوده و شهر قم، این مناطق را ترک نکرده و ما را مجبور به قرنطینه اجباری با مدل‌های بسیار سنتی و قدیمی نکنند.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود گسترده سازمان صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های اجتماعی به عرصه همراهی با وزارت بهداشت، مردم بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و اگر به مسائل بهداشتی توجه کنند، به زودی می‌توانیم کرونا را نیز شکست دهیم.
 
قدردانی مردم ازکادر پزشکی 

کادر پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این روز‌ها پرتلاش و بی دریغ به بیماران رسیدگی می‌کنند.
مردم قدردان این زحمات خستگی ناپذیر هستند...

<div id="video-display-embed-code_272435" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769635/272435?width=400&height=300"></script></div>


افزایش افراد بهبودیافته از بیماری کرونا کاملاً امیدوارکننده است

رئیس جمهور در نخستین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس گزارش وزیر بهداشت، روند کنترلی ویروس کرونا مثبته.

آقای روحانی اضافه کرد: تصمیمات این ستاد برای همه بدون استثنا لازم‌الاجراست و باید تلاش کنیم. با همبستگی با کمترین مشکل از این مرحله عبور کنیم.

کشف ۳.۵ میلیون ماسک در ۳۶ ساعت گذشته

سیدیاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود از آغاز طرح نظارت نوروز این سازمان به منظور همکاری با سایر سازمان‌ها خبر داد و گفت: این طرح با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات، حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهاب، پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار به ویژه نمایشگاه‌های بهاره و حضور موثر و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان در برخورد با گرانفروشی و سایر تخلفات احتمالی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه طرح مذکور با محوریت اقدامات پیشگیرانه و شبه قضایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از ۱۰ تا ۲۹ اسفندماه سال جاری است و مرحله دوم طرح از یکم تا ۱۵ فروردین خواهد بود و در این مدت یک هزار و ۳۰۰ نفر از همکاران حاضر در کشیک در خدمت مردم شریف ایران هستند و مردم می‌توانند شکایت‌ها را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ یا تارنمای t ۱۳۵.ir ثبت کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف ۳.۵ میلیون ماسک در ۳۶ ساعت گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر این، ۵ میلیون ماسک هم پلیس کشف کرده که پرونده آن هنوز به تعزیرات ارجاع نشده است.


۲۴ نفر از مبتلایان به کرونا در تهران، قم و اراک بهبود یافتند

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام این موضوع گفت: از بیش از هزار مورد مشکوک به ویروس کرونا، آزمایش ۹۵ نفر مثبت اعلام شده ... ۱۵ نفر هم جان باختن.

پزشک اراکی که مبتلا به کرونا شده بود و حالا این ویروس رو شکست داده، توصیه‌هایی به مردم داشت.


معاون کل وزیر بهداشت که تست کروناش مثبت اعلام شده در پیامی تاکید کرد: با تلاش دست اندرکاران حوزه سلامت و همکاری مردم، کرونا رو قطعا شکست میدیم.


ورق زدن صفحات مجازی
 
که پر شدن از توصیه و هشدار و رژیم غذایی تا تقدیر از پزشکان و پرستاران و هشتگ شکست کرونا.

<div id="video-display-embed-code_272434" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769635/272434?width=400&height=300"></script></div>

چند خبر کوتاه داخلی از کرونا ویروس

*وزیر دفاع به سازمان صنایع دفاع مأموریت داد از امروز خط تولید مایع ضدعفونی‌کننده رو به سرعت راه‌اندازی کنه.

*شورای شهر تهران دوفوریت الزام شهرداری به اجرای اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رو تصویب کرد.

*هشتمین اجلاسیه مجلس خبرگان که قرار بود اسفند برگزار بشه، لغو شده.

*شورای هماهنگی بانک‌ها مصوب کرده از شنبه آینده به مدت یک هفته، باجه عصر بانک‌های کل کشور تعطیل و ساعت کاری روزانه استان‌های درگیر کرونا با مصوبات استانداری هماهنگ بشه.

*از هموطنان خواسته شده به‌جای مراجعه حضوری به شعب از سامانه‌های بانکداری الکترونیک استفاده کنن. مدارس و دانشگاه‌های چند استان تا پایان هفته تعطیله.

*مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش اعلام کرده: موردی از ابتلا به کرونا در دانش‌آموزان گزارش نشده. وزیر آموزش و پرورش هم گفته: در مدارس تجهیزاتی نصب میشه تا دانش‌آموزان با اطمینان و آرامش خاطر به مدرسه برن. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم به تعویق افتاده.

*مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از بازگرداندن چند مسافر مشکوک به ویروس کرونا به کشورشون خبر داده. کاشانی گفته این مسافران با کمک دوربین‌های حرارتی، پالایش شدن.
 
*سرعت گرفتن چرخ تولید ملزومات بهداشتی و ضدعفونی کننده در واحد‌های تولیدی سراسر کشور.

برچسب‌ها:

نظر شما