شناسهٔ خبر: 38257321 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رضایت 81 درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رضایت 81 درصدی نتایج سنجش کیفیت سرویس‌های اپراتورهای ارائه کننده خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به رضایت ۸۱ درصدی مردم از کیفیت سرویس‌های اپراتورها گفت: نظرات کاربران در باره سامانه نت سنج پلاس نشان از کارایی مطلوب این سامانه دارد در روز اول بیش از ۳۵ هزار نفر از کاربران به نظر خواهی پرداختند که این موضوع به تنهایی یک موفقیت است.

*  ۱۶ هزار و ۲۹۶ نفر نمره خیلی خوب از کارکرد سامانه دادند

وی با اشاره به اینکه در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است ، افزود: براساس نتایج بازدید مردم از فعالیت سامانه نت سنج پلاس تعداد ۱۶ هزارو ۲۹۶ نفر نمره خیلی خوب از کارکرد سامانه دادند و تعداد ۱۲ هزارو ۲۵۲ نفر دیگر از مردم نمره خوب به سامانه دادند همچنین  تعداد ۴ هزارو ۹۹۳ نفر از مردم نمره متوسط را از ایجاد سامانه نت سنج پلاس داده‌اند.

*  رضایت ۸۱ درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس

حقی اضافه کرد: طبق جمع آوری و بررسی آمار بازدید از سامانه نت سنج پلاس تعداد هزارو ۶۶ نفر نمره بد را در نظرخواهی ثبت کردند و تعداد ۸۲۶ نفر دیگر نیز نمره خیلی بد را به کارکرد این سامانه داده اند این در حالی است که بیش از  ۸۱ درصد نتایج سنجش کیفیت سرویس‌های اپراتورهای ارائه کنندگان خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند از سامانه نت سنج پلاس رضایت داشته‌اند.

* کیفیت و کارکردهای اپراتور در سامانه نت سنج پلاس مشاهده می شود

وی درباره سامانه نت سنج پلاس تصریح کرد: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکردهای سرویس اپراتور مشاهده می شود، به طور مثال اگر مشترک نیاز به استفاده تجاری از این سرویس ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می شود که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکردهای لازم را برای مشترک دارد یا نه.

حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ‌های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش‌ها و شکایت‌هایی دریافت شده از اپراتورها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت‌ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.

* تعرفه اپراتورها برای مردم مشخص شده است

وی، افزود: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می‌توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکرهای مورد نظر امکان مقایسه اپراتورها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.

* کاربران در هرنقطه‌ای می‌توانند مقدار پوشش ۳G و ۴G اپراتورها را ببینند

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصریح کرد: کاربران در هر نقطه ای با سامانه «نت سنج پلاس» می توانند  وضعیت و مقدار پوشش ۳G و ۴G اپراتورهای مختلف را در همان نقطه ببینند.
وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه «نت سنج پلاس» معرفی کرد و افزود: از طریق این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می شود.

* سرویس های ارائه شده اپراتورها را اندازه‌گیری و در این سامانه قرار می‌دهیم

حقی درباره نحوه برخورد اپراتورهای و شرکت های ارائه کننده خدمات با سامانه «نت سنج پلاس» نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه ای همیشه این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند، اما ما با هدف رفع اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود بکار می‌گیریم  که سرویس‌های ارائه شده اپراتورها و کیفیت آن را  اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.

وی افزود:  اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که تلاشی در حوزه بهبود کیفیت داشته است اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و بررسی می شود و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می کنیم.

* اولویت مشترکین کیفیت سرویس و تعرفه است

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه «نت سنج پلاس» نیز تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده اولویت های مشترکین برای استفاده از سرویس های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه «نت سنج پلاس» بر اساس همین اولویت ها امکان مشاهده دارد.
وی افزود: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس‌ها را دارند نیز می‌توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس‌ها در این سامانه درج کنند.

* اپراتورهای تلفن همراه و FCP ها بیشترین تاثیر را در بازار دارند

حقی، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه ، FCP ها و ارائه کنندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت هایی هستند که نتایج اندازه‌گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آنها در سامانه «نت سنج پلاس» قابل مشاهده است.
وی با تاکید به اینکه سیستم‌های سنجش و اندازه‌گیری این سامانه از سامانه‌های اپراتورها مستقل است، افزود: سامانه‌های مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس‌های مورد نیاز مانند یک کاربر در شبکه استفاده می‌کند و همچنین اندازه‌گیری‌های مرتبط با کیفیت سرویس‌ها را نیز انجام می دهد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها،گفت: در سامانه «نت سنج پلاس» یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان کننده اطلاعات وظیفه داریم گزارش‌های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نشود و به راحتی بتواند اطلاعات دریافت کند.

انتهای پیام/

نظر شما