شناسهٔ خبر: 38245888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد؛

بازديد بيش از 120 هزار نفر از نت سنج پلاس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بیش از 120 هزار نفر از سامانه نت سنج پلاس بازدید و 46 درصد گزینه خیلی خوب را در نظرسنجی انتخاب کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین فلاح جوشقانی در نشست خبری گفت: ما سامانه 195 را هم با این سامانه یکپارچه کرده ایم و مردم می‌توانند شکایت‌های خود را مطرح کنند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه کیفیت خدمات اپراتور‌ها در این سامانه ارزیابی می‌شود، افزود: در سامانه نت سنج پلاس امکان مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایت و تعرفه فراهم شده است.
وی افزود: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این سامانه راه اندازی و زمینه نظارت مردم فراهم شده است و در این سامانه علاوه بر ثبت شکایات از اپراتورها، مشترکان هر اپراتور می‌توانند از میزان و نوع شکایاتی که از اپراتور آن‌ها شده است، مطلع شوند و همچنین یک شکایت خاص در اپراتور مورد نظر خود را با اپراتور‌های دیگر مقایسه کنند.
فلاح جوشقانی گفت: بالاترین میزان شکایات از هر اپراتور نیز در این سامانه درج می‌شود و یکی دیگر از امکانات موجود در این سامانه مشاهده تعرفه خدمات اپراتورهاست که می‌تواند براساس کارکرد هر اپراتور اقدامی مقایسه‌ای داشته باشد.
وی افزود: در این سامانه به نوعی شاهد رتبه بندی اپراتور‌ها هستیم و کاربران می‌توانند کیفیت پوشش اپراتور‌های مختلف را در فناوری‌های تری جی و فور جی در منطقه‌ای که هستند، مشاهده کنند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: براساس این سامانه سرعت اینترنت هم تست می‌شود و مشترکان می‌توانند آن را اندازه گیری و ثبت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، فلاح جوشقانی افزود: در این سامانه نظر و انتقاد‌های مردم دریافت و ثبت می‌شود و از شب پنجشنبه که این سامانه راه اندازی شده است، حدود 120 هزار نفر بازدید کردند و از این تعداد 35 هزار نفر نیز در نظرسنجی شرکت کردند که 46 درصد نظر خیلی خوب، 35 درصد نظر خوب و 20 درصد نظر متوسط، بد و خیلی بد را انتخاب کردند.
وی گفت: این سامانه به نوعی دو سویه است و در یک سمت آن رگولاتوری و اپراتور‌ها قرار دارند که اطلاعات را به روز و دقیق وارد سامانه می‌کنند و در سمت دیگر آن کاربران و مشترکانی هستند که از اطلاعات استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: آنچه برای کاربران ما اهمیت دارد، انتخاب و خرید خدمت مورد نظر است و همچنین مشترکان می‌خواهند بدانند دیگر کاربران یک اپراتور تا چه میزان از آن راضی هستند و چه شکایتی از آن شده است.

نظر شما