شناسهٔ خبر: 38249209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاراته وان دبی

۴ ایرانی دیگر در فینال و رده بندی

روز دوم لیگ جهانی کاراته دبی، با راهیابی ۲ کاراته کای ایران به فینال و ۲ نماینده به دیدار رده بندی همراه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون کاراته، دومین روز لیگ جهانی کاراته وان دبی امارات برگزار شد که شیما آل سعدی در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم و ذبیح اله پورشیب در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم راهی فینال شدند. همچنین رزیتا علیپور در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، به دیدار رده بندی راه یافتند.

در روز نخست این رقابت‌ها هم مهسا افسانه در کاتای انفرادی، سارا بهمن یار و بهمن عسگری در اوزان منهای ۵۰ و ۷۵ کیلوگرم به دیدار رده بندی راه یافتند تا تعداد نمایندگان ایران در دیدار فینال و رده بندی به عدد هفت برسد. دیدار‌های فینال و رده بندی فردا برگزار می‌شود.

نتایج کاراته کا‌های ایران در روز دوم:

در بخش کومیته (مبارزه) و در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب در نخستین دیدار مقابل «فردی والرا» از ونزوئلا پس از تساوی بدون امتیاز در وقت قانونی مباره، در هانتی (رای داوران) برنده شد، در دومین مبارزه ۲ بر یک «فرج النشری» از عربستان را شکست داد و در ادامه مقابل «ایگور چیخمارف» از قزاقستان بعد از تساوی بدون امتیاز در وقت قانونی در هانتی پیروز شد و به نیمه نهایی رفت.
 
مهدی خدابخشی هم در همین وزن و در گام اول چهار بر صفر «ویلیام دیانتته» از بلژیک را برد، سپس با نتیجه پنج بر یک از سد «آنتون ایساکو» از بلاروس گذشت و در ادامه یک بر صفر «کنجی گریلون» از فرانسه را مغلوب کرد. او در مبارزه چهارم پنج بر چهار «میشله مارتینا» از ایتالیا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
 
اما در نیمه نهایی این وزن ذبیح اله پورشیب و مهدی خدابخشی مقابل هم به میدان رفتند که این بازی با نتیجه سه بر ۲ به سود پورشیب خاتمه یافت. پورشیب با این برد فینالیست شد و برای کسب مدال طلا به مصاف «دانیار یولداشف» از قزاقستان می‌رود. خدابخشی هم برای کسب مدال برنز با «ایگور چیخمارف» از قزاقستان در دیدار رده بندی مبارزه خواهد داشت.
 
در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم، سجاد گنج زاده ابتدا ۲ بر صفر «مارکوس مارتینز» از اسپانیا را شکست داد، اما در دومین مبارزه ۲ بر یک نتیجه را به «رودریگو روخاس» از شیلی واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
صالح اباذری در همین ورن و در نخستین دیدار مقابل «الکسی ودوچیس» از بلاروس سه بر یک شکست خورد و مهدی آشوری دیگر کاراته کای سنگین وزن ایران هم با همین نتیجه مقابل «احمد العصفر» از مصر مغلوب شد.
 
در بخش بانوان، شیما آل سعدی در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم ابتدا ۲ بر یک «کریستینا فرر» از اسپانیا را برد، در ادامه مقابل «فیلیپه وندولینه» از فرانسه با نتیجه پنج بر چهار به برتری رسید و در سومین مبارزه سه بر ۲ «اینگیریدا سوچانکوآ» از اسلواکی را شکست داد. او سپس یک بر صفر «آنیتا سروگینا» از اوکراین را با شکست بدرقه کرد و در نیمه نهایی مقایل «جیانا لطفی» از مصر پس از تساوی ۲ به ۲ با قانون سنشو (کسب نخستین امتیاز) برنده تاتامی شد و به فینال راه پیدا کرد. او برای کسب مدال طلا به مصاف (یین ژیااویان) چینی خواهد رفت.
 
رزیتا علیپور در همین وزن ابتدا سه بر یک «آنا جوآنا نیلسون» از سوئد را برد، سپس ۲ بر یک «آنا رودینا» از روسیه را مغلوب کرد و در سومین دیدار مقابل «یین ژیااویان» از چین ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه مقابل «ناتالی ویلیام» از انگلیس به برتری یک بر صفر رسید تا فردا برای کسب مدال برنز با «نیلا گوتالینو» از روسیه دیدار کند.
 
همچنین در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم حمیده عباسعلی ابتدا سه بر صفر «ایرنه بچانه» از موزامبیک را شکست داد، سپس به برتری هشت بر صفر مقابل «سوآن ون» از چین تایپه رسید، اما در دور سوم، ۲ بر صفر نتیجه را به «صوفیا برولتسوآ» از قزاقستان واگذار کرد و با شکست حریف قزاقستانی در دور بعدی مسابقات، عباسعلی هم حذف شد.
 
در کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی در گروه اول امتیاز ۲۳.۵۲ را بدست آورد و با قرار گرفتن در مکان پنجم از صعود به دور دوم بازماند.
متین زارع هم در گروه چهارم امتیاز ۲۳.۰ را کسب کرد و با قرار گرفتن در رده هفتم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نظر شما