شناسهٔ خبر: 38219944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

ورود سامانه بارشی به کشور/ هشدار کولاک برف و بهمن در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز یک شنبه آينده نسبت به کولاک برف و وقوع بهمن طی امروز در بعضی استان ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، طبق نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در بخش هایی از شمال غرب کشور بارش های پراکنده پیش بینی شده و انتظار میرود به تدریج در بعد از ظهر از مقدار بارش ها در این مناطق کاسته شود. همچنين امروز ابتدا در سواحل غربی دریای خزر و پس از ان در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات و شمال شرق بارش برف روی می دهد.

فردا شنبه ۲۶ بهمن در سواحل شرقی دریای خزر و متاطقی از شمال شرق کشور ادامه می یابد و در دیگر مناطق جو پایدار حاکم است. روز یک شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شامل غرب، بارش پراکنده برف و باران در این مناطق آغاز می شود. از بعد از ظهر یک شنبه بر شدت بارش در این منطقه افزوده شده و گستره آن مناطقی از غرب و به صورت ضعیف تر ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر را در برمی گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه بارش برف و باران در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرش مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و غربی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت. سه شنبه نیز در غرب، دامنه های زاگرش مرکزی و شمالی و به صورت خفیف در بعضی مناطق شمال غرب بارش برف و باران پیش بینی می شود.

از امروز تا اوایل وقت شنبه در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، شمال و شرق اصفهان، سمنان، مرکزی، شرق یزد، برخی مناطق خراسان رضوی و شنبه در سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و بعضی مناطق هرمزگان وزش باد شدید پیش بینی می شود. امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

شرایط جوی در کشور,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,وضعیت ترافیک و آب و هوا

سازمان هواشناسی همچنين در اطلاعیه ای از افزایش نسبی دما طی امروز و تاثیرگذاری آن بر ۳ استان خبر داده است. متن اطلاعیه مذکور به شرح زیر است؛

۱- توصیف:افزایش نسبی دما

نوع مخاطره:آب شدن برف، جاری شدن روان آب و احتمال وقوع بهمن

منطقه اثر:منطقه های مستعد در دامنه های البرز واقع در گیلا ن، غرب مازندران و شرق اردبیل

زمان پایان:ظهر امروز

اثر مخاطره:وقوع بهمن در دامنه کوهستان ها و نواحی کوه پایه ای و سیلاب در مسيل ها و بالاامدن آب رودخانه ها

توصیه: جلوگیری از توقف و احتیاط در تردد جاده ها و نواحی کوهستانی استان های مذکور

۲- توصیف:فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز:پنج شنبه ۹۸/۱۱/۲۴

نوع مخاطره:بارش برف و باران

پنج شنبه ۹۸/۱۱/۲۴:بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران

جمعه ۹۸/۱۱/۲۵:بارش باران در گلستان و شرق مازندران

بارش برف در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی

زمان پایان:اواخر وقت جمعه ۹۸/۱۱/۲۵

اثر مخاطره:لغزندگی، کولاک برف، کاهش دید و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به احتیاط در تردد شهری و جاده ای، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به تجهيزات زمستانی بر انجام اقدامات بموقع در مورد برف روبی در جاده های مواصلاتی تأکید کرده است.

۳- توصیف:وزش باد

نوع مخاطره:وزش باد شدید

جمعه:قزوین، البرز و تهران

و با گرد و خاک در قم، سمنان، شمال اصفهان، شمال شرق مرکزی، نیمه شرقی یزد و برخی منطقه های خراسان رضوی

شنبه:با گرد و خاک در سیستان وبلوچستان و نیمه شرقی کرمان

اثر مخاطره:آسیب رساندن به گل خانه ها و سازه های موقت

توصیه:بکارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی

نظر شما