شناسهٔ خبر: 38199401 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برق 60 درصد مشترکان گیلانی وصل شد

مدیرعامل شرکت توانیر با عذرخواهی از مردم گیلان گفت: برق بیش از 60 رصد مشترکانی که دچار مشکل قطعی بودند وصل شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محمد حسن متولی زاده در گفتگو با برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان این که عمده مشکل، مسدود بودن دسترسی به تجهیزات و تاسیسات و دکل‌های برق است که در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند گفت: با تلاش 250 گروه عملیاتی امیدواریم امشب بخش عمده‌ای دیگر از مشترکان برقشان وصل شود و تلاش می‌کنیم تا فردا مشکل همه حل شود.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم با اشاره به این که در حال حاضر در اغلب محور‌های مواصلاتی بارش نداریم گفت:، ولی در محور‌های کوهستانی شمال و شمال غرب و غرب کشور مثل آذربایجان شرقی و اردبیل و گیلان و قزوین و زنجان به جهت برودت هوا و کولاک تردد دشوار و با زنجیر چرخ ممکن است.

او گفت: محور آزاد راه قزین - رشت و جاده قدیم این محور و برخی از محور‌های مواصلاتی در استان زنجان و محور تکاب هم در استان کردستان و محور اصلی اسالم به خلخال و برخی محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان مسدود است.

سرهنگ رحمانی با توصیه به رانندگان و مسافران برای رعایت اصول ایمنی گفت: رانندگانی که قصد عبور از محور‌های کوهستانی دارند حتما سیستم‌های فنی خودروی خود را بازبینی کنند و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و باکشان پر باشد و حتما به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: مجموعا ۹ محور بسته بود که بازگشایی شدند فقط ۳ محور باقی مانده که آزاد راه قزوین رشت و محور قدیم این مسیر و محور فومن به سراوان و اسالم به خلخال که محور فومن به اسالم هم یک لاینش خودرو‌ها رهاسازی شده اند.

اکبری افزود: در همین ۳ روز که ۱۹ استان درگیر برف و کولاک بودند ۴ هزار و ۸۰۰ ماشین به کارگرفته شدند و ۵ هزار نفر از راهداران به امدادرسانی و راهگشایی مشغول بودند و با پیش بینی‌هایی که در خصوص بارندگی‌ها شده همچنان آماده بازگشایی مسیر‌ها هستیم.

اسلامی مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به بارش ۵۰ سانتی متری برف در جلگه گیلان گفت: حدود ۸۰ درصد معابر را به رغم کافی نبودن تجهیزات استان، برف روبی کرده ایم و بعد از پاکسازی کامل و برف روبی معابر شهری نسبت به برفروبی راه‌های روستایی که برق بسیاری از آن‌ها هنوز قطع است اقدام خواهیم کرد که با بازگشایی مسیر‌ها و دسترسی به تاسیسات برق آن‌ها وصل و مشکلات و نقص‌ها برطرف می‌شود.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در ۱۴۵ محور کوهستانی عملیات امدادی داشتیم که بالغ بر ۵ هزار و ۴۴۰ نفر را توانستیم اسکان دهیم و ۸۰۹ خودرو را نیز از برف و کولاک رهاسازی کردیم.

او افزود: ۲۷۵ گروه در ۱۹ استان فعالیت کردند و تنها در استان قزوین و محور قزوین رشت که بیشترین فعالیت امدادی انجام گرفت ۷۱۰ نفر شرکت داشتند که در این مسیر ۱۶۳۰ نفر اسکان اضطراری شدند.

غلامرضا مشایخی مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز هم گفت: با توجه به پیش بینی‌ها تمام تهمیدات اندیشه شده بود و تا این لحظه هیچ گونه قطع گاز یا افت فشاری در هیچ کجای کشور وجود ندارد و در استان گیلان نیز گاز پایدار در شهر‌ها و روستا‌ها وجود دارد و هیچ جای نگرانی نیست.

نظر شما