شناسهٔ خبر: 37894712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

غریب پور در مراسم افتتاح طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی:

56 درصد نقشه راه معدن پوشش داده شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما تجربه این را داریم که کشور چین مانع از ممنوعیت صادرات عناصر نادر خاکی شد و قیمت آن در بازار جهانی صد برابر افزایش یافت و از آنجایی که تولید داخلی این محصول اهمیت بسیاری در فرآوری مواد معدنی دارد داخلی سازی عناصر نادر خاکی اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از شاتا، خداداد غریب پور در افتتاحیه طرح پایلوت عناصر نادر خاکی گفت: در حال حاضر دانش فنی تولید این محصول بسیار استراتژیک است و در هوافضا، تولید باطری، تولید شیشه و ...کاربرد دارد.

غریب پور گفت: هر کیلو عناصر نادر خاکی قیمتی 5 دلاری تا 60 دلاری دارد و متناسب با نوع آن قیمت گذاری می شود .

او با تاکید بر اینکه شرکت تهیه و تولید به اکتشاف تا عمق 3 هزار متر دست یافته است، اظهار کرد: در ایمیدرو پروژه کاهش گازهای گلخانه ای و اچ اس ای و پژوهش بر روی باطله های معدنی را نیز دنبال می کند که برای تحقق این 4 مقوله با 4 دانشگاه بزرگ کشور همکاری می کند.

غریب پور با تاکید بر اینکه در نقشه راه معدن 56 درصد هدف پوشش داده شده است اظهار کرد: امروز شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای طرح های آموزشی نقش دولتی مربیگری و متولیگری را اجرا می کند.

او با تاکید بر اینکه 330 شرکت چند روز بیش در نوآوری معدنی شرکت کرده بودند، اظهار کرد:123 ایده قابل تبدیل به پروژه در همایش نوآوری معدنی مطرح شده است.

نظر شما