شناسهٔ خبر: 37882325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام عزیزی:

بقاع متبرکه ایلام میزبان سوگواره «یاس نبوی»/ اجتماعی بزرگ عزاداران فاطمی در میدان ۲۲ بهمن برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در سطح ۱۰ بقعه متبرکه شاخص این استان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق مختلف این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام « مرتضی عزیزی » صبح امروز (۸ بهمن) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام بابیان این مطلب، اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برگزاری مراسمات عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی با حضور روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

وی بابیان اینکه سوگواره یاس نبوی در شهر ایلام فردا چهارشنبه 8 بهمن در مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) این شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم رأس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از میدان 22 بهمن با حضور عزاداران فاطمی، اقشار مختلف مردم، دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: عزاداران فاطمی بعد از تجمع در محل میدان 22 بهمن با حرکت به سمت چهارراه سعدی و خیابان صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام به عزاداری و سینه‌زنی خواهند پرداخت و سوگواره یاس نبوی نیز در محل مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) با حضور همه عزاداران و مردم برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عزیزی بابیان اینکه این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام نصیری، مداحی کربلایی محمدصادق پیمایی و با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود، یادآور شد: 15 مبلغ دینی و مذهبی اعزامی از حوزه علمیه قم در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه شاخص و مساجد این استان مستقر خواهند بود و برنامه‌های ایام فاطمیه با محوریت این روحانیون در سطح استان برگزار می‌شود.

 

وی گفت: مراسم سوگواره «یاس نبوی» در بقعه‌های شاخص این استان از جمله امامزاده علی صالح (ع) مهران، امامزاده سید حسن (ع) مهران، امامزاده سید صلاح‌الدین (ع) آبدانان، امامزاده سید سیف‌الدین (ع) دره شهر، امامزاده سید عبدالله (ع) ایوان، امامزاده سید محمد عابد (ع) ملكشاهي، امامزاده سید عباس (ع) شيروان و امامزاده سید ابراهیم (ع) دهلران برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خاطرنشان کرد: قرائت بخشی از خطبه و زیارت‌نامه حضرت زهرا (س)، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان استانی و کشوری و پخش محصول‌های فرهنگی از قبیل کتابچه، بروشور با موضوع «یاس نبوی»، عزاداری و سخنرانی با محوریت سیره حضرت فاطمه زهرا (س) از برنامه‌های ایام فاطمیه در سطح بقاع متبرکه استان خواهد بود.

پایان پیام/ 92

نظر شما