شناسهٔ خبر: 37877258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه متبرکه استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه متبرکه خبر داد و گفت: در این ایام خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان شاخص در خدمت سوگواران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه زنجان گفت: امسال برنامه‌های متعددی همزمان با روز شهادت حضرت زهرا در استان زنجان اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آمادگی کامل بقاع متبرکه و مساجد استان برای اجرای برنامه‌های این ایام خبر داد و افزود: برگزاری مراسم سوگواری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برپایی خیمه معرفت، حرکت دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) از جمله این برنامه‌ها است.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم شام غریبان « یاس نبوی»، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه موضوعی ایام شهادت حضرت زهرا (س) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است، تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها تبیین سیره و سلوک زندگی حضرت زهرا (س) است.
کرمی با اشاره به اینکه امسال سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه شاخص استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز ترویج فرهنگ وقف در راستای اجرای طرح نیات واقفین از جمله اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برگزاری دسته‌های عزاداری، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در روز شهادت حضرت زهرا (س) است.

وی با بیان اینکه در این طرح از مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم بهره‌مند استفاده شد، گفت: در این ایام خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان شاخص در خدمت سوگواران بود و از سخنرانی و مشاوره و برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان نیز استفاده خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: امسال با توجه به فعالیت مراکز افق در بعضی از امامزادگان استان ابلاغ شده و از محل درآمد نیات منطبق با عنوان تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی حمایتی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) توسط این مراکز در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.
کرمی ادامه داد: با توجه به برپایی نمایشگاه تجسمی ویژه ایام فاطمیه در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) از مردم شریف زنجان دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین روز شهادت حضرت زهرا (س) با توجه به حضور عزاداران و دستجات عزاداری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان آماده خدمت رسانی به عزاداران و دستجات عزاداری هستند.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما