شناسهٔ خبر: 37847358 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس 2 - 0 تراکتور؛ شکست یاران الهامی در بازی بزرگ/ ساکت مقابل یحیی «ساکت» شد!

اولین باخت تیم تراکتور با هدایت ساکت الهامی در اولین بازی این تیم در نیم‌فصل دوم رقم خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، تیم فوتبال تراکتور عصر امروز (یکشنبه) در دیداری حساس از هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران میهمان پرسپولیس بود که در نهایت با 2 گل نتیجه را واگذار کرد تا هم نیم‌فصل دوم را با باخت استارت بزند و هم اولین شکست این تیم با هدایت ساکت الهامی به ثبت برسد.

این مسابقه از ساعت 15:15 در حضور پرشور هواداران دو تیم برگزار شد که تراکتوری‌ها کار را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 4 می‌توانستند با حرکت ساسان انصاری به گل برسند اما این بازیکن پس از دریبل سیدجلال حسینی ضربه خود را از کنار دروازه به بیرون زد.

شاگردان ساکت الهامی که پیش کشیده بودند در دقیقه 9 و روی یک ضد حمله غافلگیر شدند. پاس عمقی وحید امیری در موقعیت تک به تک به علی علیپور رسید که وی بدون معطلی و با ضربه والی موفق شد دروازه تراکتور را باز کرده و پرسپولیس را یک بر صفر پیش بیاندازد.

در ادامه نیمه اول و با رسیدن به لحظات پایانی، تراکتور برای جبران گل خورده فشار آورد و این تیم در دقیقه 38 روی یک شروع مجدد فرصت داشت تا کار را به تساوی بکشد اما ضربه سر ایمان سلیمی روی ارسال احسان حاج‌صفی با واکنش علیرضا بیرانوند روبرو و راهی کرنر شد.

لحظات انتهایی این نیمه با حواشی همراه بود که طی آن، ساکت الهامی، سرمربی تراکتور پس از اینکه در یک صحنه به داوری معترض شد با کارت قرمز قاضی میدان جریمه و از روی نیمکت تیمش اخراج شد که این اتفاق برای دقایقی بازی را با وقفه مواجه کرد.

نیمه دوم نیز درحالی شروع شد که همانند نیمه نخست و درحالی که هنوز 10 دقیقه از آغاز این نیمه نگذشته بود، میزبان به گل دوم دست یافت تا خیال خود را از کسب پیروزی در این بازی راحت کند و در سمت مقابل، کار میهمان برای جبران به مراتب سخت‌تر شد.

وحید امیری که پایه‌گذار گل اول تیمش بود، این بار با یک کار انفرادی و دیدنی در نقش گلزن ظاهر گشت. وی با حرکت در عرض خود دو بازیکن تراکتور را از جریان بازی محو کرده و با یک ضربه بغل پا که با پای راست و زمینی نواخته شد، دروازه مظاهری را برای دومین بار فرو ریخت.

بعد از این گل تراکتور توپ و میدان را در اختیار گرفت و سعید مهری، رضا شکاری و عکاشه حمزاوی نیز برای تغییر آهنگ بازی به ترکیب این تیم اضافه شدند که البته این تغییرات ثمری نداشت و سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان از باز کردن دروازه حریف ناکام ماندند.

اوج حملات تیم تراکتور در دقایق پایانی بود که این تیم با دو ضربه ایستگاهی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که روی یکی از آن‌ها ضربه احسان حاج‌صفی با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد تا بهترین فرصت این تیم نیز راه به جایی نبرد.

بدین‌ترتیب جدال بزرگ هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بین دو تیم همرنگ و مدعی با برتری 2 بر صفر سرخ‌پوشان پایتخت‌ خاتمه یافت و یحیی گل‌محمدی در بازگشت به پرسپولیس و در اولین بازی موفق شد انتقام تیمش و خود را از تراکتور و ساکت الهامی بگیرد.

با این نتیجه، پرسپولیس 37 امتیازی شده و ضمن تثبیت صدرنشینی، فاصله را در صدر جدول با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی سپاهان به 5 امتیاز افزایش داد اما در سوی دیگر، تراکتور با همان 30 امتیاز قبلی خود در مکان سوم ماندنی شد.

گروه داوری: داور وسط: محمدرضا اکبریان - کمک‌ها: آرمان اسعدی و سعید قاسمی - کمک داوران اضافی: علی بای و مرتضی منصوریان - داور چهارم: بابک عباسقلی زاده/ ناظر: علیرضا کهوری

اخطار: مهدی ترابی (8)، شجاع خلیل‌زاده (35)، کریستین اوساگوآنا (70)، علیرضا بیرانوند (76)، علی علیپور(83) و کمال‌الدین کامیابی‌نیا (90) از پرسپولیس و مهدی تیکدری‌نژاد (1)، رضا اسدی (1+45)، سعید مهری (88) و محمدرضا خانزاده (1+90) از تراکتور

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگوآنا (71- محمدحسین کنعانی زادگان)
سرمربی: یحیی گل محمدی

تراکتور: رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری (58-سعید مهری)، اکبر ایمانی، رضا اسدی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه (76- رضا شکاری)، احسان حاج‌صفی و ساسان انصاری (63- عکاشه حمزاوی)
سرمربی: ساکت الهامی

انتهای پیام/

نظر شما