شناسهٔ خبر: 37838736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پرسپولیس - تراکتور؛ استارت یحیی با دیداری انتقامی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در حساس ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.
به گزارش آریا، این دیدار با توجه به شرایط جدول و حضور ستاره های پرتعداد در هر دو تیم می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. پرسپولیس و تراکتور در شرایطی فردا بیست و چهارمین نبرد خود را با هم برگزار می کنند که که در 23 مسابقه قبلی آماری دقیقا برابر داشته اند. در این تعداد بازی سهم تراکتور و پرسپولیس هر کدام 9 برد بوده و 5 تقابل دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. با این آمار امروز یکی از بازی های جذاب لیگ برتر میان پرسپولیس و تراکتور برگزار می شود. بازی ای که با توجه به شرایط دو تیم می تواند در تعیین قهرمان این فصل هم نقش داشته باشد.
هر دو تیم نسبت به ابتدای فصل در کادر فنی خود دچار تغییر شده‌اند. یحیی گل محمدی پس از 7 فصل به پرسپولیس بازگشته و در اولین تجربه خود به مصاف تیم سابقش می‌رود. این مربی در لیگ هفدهم سرمربی تراکتور بود و 5 بازیکن فعلی این تیم در تیمهای مختلف قبلاً شاگرد گل محمدی بوده‌اند. ساکت الهامی سرمربی تراکتور فصل گذشته در شهرخودرو دستیار گل محمدی بوده، این مربی در اواخر نیم فصل به طور موقت هدایت سرخپوشان تبریز را بر عهده گرفت و پس از 3 پیروزی پیاپی به صورت رسمی سرمربی نماینده تبریز شد. یکی از این 3 پیروزی مقابل شهرخودرو با هدایت یحیی گل محمدی بود تا یحیی با شکست نیمکت شهرخودرو را ترک کند. این بازی هم برای یحیی جنبه انتقام‌گیری از باخت در آخرین بازی رسمی خود را دارد و هم برای پرسپولیس که در دور رفت اولین شکست فصل را مقابل تراکتور متحمل شد.
گل‌محمدی آمار بسیار ضعیفی مقابل تراکتور دارد و در 12 مصاف با این تیم تنها صاحب یک پیروزی شده است. این مربی با 7 باخت مقابل تراکتور از هیچ تیمی به این اندازه شکست نخورده است. تراکتور هم آمار خوبی مقابل پرسپولیس دارد و با 9 پیروزی مقابل سرخپوشان تهرانی هیچ تیمی را در لیگ برتر بیش ازاین مغلوب نکرده‌اند. تراکتورسازی تنها تیمی است که در لیگ برتر پرسپولیس را 5 بازی متوالی شکست داده است. هر 2 تیم در رویایی‌ترین فرم ممکن به تعطیلات رفتند و برای حضور پررنگ در کورس قهرمانی به دنبال ادامه این روند هستند. پرسپولیس در هر 5 بازی قبلی خود به پیروزی رسیده بود و 3 بازی است که گل نخورده است. تراکتور هم با 4 برد پیاپی پا به این دیدار حساس می‌گذارد.
بعد از جدایی دنیزلی از تراکتور و شکست این تیم مقابل ماشین سازی با احد شیخ لاری، سکان هدایت پرشورها به ساکت الهامی سپرده شد و این مربی توانست دوباره سرخپوشان تبریزی را به جمع مدعیان اضافه کند. تراکتور که حتی در مقطعی رتبه نهم جدول را هم تجربه کرده بود، با آمدن آقا ساکت به روند پیروزی بازگشت و در نهایت با رتبه سوم به تعطیلات زمستانی رفت.
گل محمدی نیز پس از حدود 7 سال دوباره به پرسپولیس بازگشت. در لیگ دوازدهم از هدایت صبا کناره گیری کرد و دستیار ژوزه شد و پس از جدایی ژوزه مانوئل، در ابتدای نیم فصل دوم به عنوان سرمربی هدایت سرخپوشان را به عهده گرفت. او پرسپولیس رتبه دوازدهمی را تحویل گرفت و فصل را در رده هفتم به پایان رساند و سرخپوشان را نایب قهرمان جام حذفی کرد. 10 برد، 10 مساوی و 2 باخت حاصلِ کار گل محمدی در حضور کوتاه مدتش روی نیمکت سرخپوشان بود.

نظر شما