شناسهٔ خبر: 37829004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سوژ ه روز

صاحب‌خبر -

پرسپولیس و تراکتور حساس‌ترین بازی هفته را امروز برگزار می‌کنند
جنگ تمام‌عیار در آزادی

[شهروند] تقابل امروز پرسپولیس و تراکتور که از ساعت 15 و  15دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مسابقات این فصل از رقابت‌ها را رقم بزند. مسابقه‌ای که پیروزی در آن می‌تواند سکوی پرتاب یحیی و ساکت الهامی در تیم‌هایشان باشد.

تغییر رویه پرسپولیس با یحیی
پرسپولیس در 52 روز آینده 11 بازی باید انجام دهد که 6مسابقه خارج از خانه و سه بازی در لیگ قهرمانان آسیاست. به‌هرحال آنها در پیچ سخت لیگ هم قرار دارند و در هفته‌های پیش‌رو بعد از بازی با تراکتور باید به مصاف صنعت نفت آبادان، استقلال، شهرخودرو و سپاهان که همه بالای جدولی هستند هم بروند. پس قطعا موفقیت در این بازه زمانی آنها را یک قدم دیگر به کسب چهارمین قهرمانی متوالی نزدیک می‌کند. پرسپولیس بعد از پایان هفته شانزدهم با هدایت گابریل کالدرون با 11 برد،‌ یک تساوری، چهار شکست و 34 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و این مربی آرژانتینی به دنبال اختلافات اساسی که با انصاری‌فرد داشت، از این باشگاه جدا شد. البته الان با انتخاب یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی جدید،‌ همه منتظر هستند ببینند پرسپولیس چه عملکردی در نخستین بازی رسمی خود مقابل تراکتور خواهد داشت؛ بازی که برای حفظ فاصله با سایر مدعیان در صدر جدول و همچنین جبران شکست دور رفت محکوم به پیروزی در آن هستند. اکثر جامعه فوتبال ایران قبول دارند که تیم‌های یحیی گل‌محمدی در سال‌های اخیر هجومی بوده و زیبا‌ترین فوتبال را بین تمام تیم‌های لیگ برتری در زمین انجام داده‌اند. حالا حسابش را بکنید که این مربی موفق به آرزوی خود برای بازگشت به پرسپولیس رسیده و می‌تواند همان سیستم را با مهره‌‌های باتجربه‌ و بزرگ‌تر ادامه بدهد و عملکرد بهتری هم داشته باشد. از زمانی که یحیی به پرسپولیس برگشت، این تیم فقط اوساگونای نیجریه‌ای را در خط حمله جذب کرد و شاهد تغییر خاصی در فهرست تیم نبوده‌ایم. مذاکرات با آنتونی استوکس هم به علت مسائل مالی و پرداختی به این بازیکن رسمی نشد و دیروز گل‌محمدی در کنفرانس خبری اعلام کرد که بودن این مهاجم ایرلندی به نفع تیم است، اما اگر پولی در بساط نیست، بهتر است قید او را بزنند. البته یحیی که هنوز دو هفته هم نیست به پرسپولیس آمده است، در کنفرانس خبری قبل از بازی با تراکتور حسابی با انتقاد از شرایط مدیریتی و بدقولی‌های باشگاه همه را سورپرایز کرد و گفت: «یک‌سری از بازیکنان مشکلاتی دارند که واقعا آزاردهنده است. از روزی که من آمدم، قرار بود پرداختی‌ها انجام شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و فقط وعده و وعید شنیده‌اند. بازیکنان از این مسأله شاکی بودند. مشکلات مالی در باشگاه‌ها وجود دارد و آقای انصاری‌فرد تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند این مشکلات را حل کند.» این مسائل نشان می‌دهد مشکلات مالی و مدیریتی می‌تواند شرایط فنی فوق‌العاده پرسپولیس را هر لحظه نابود کند. در شرایط کنونی هم بین هواداران این تیم دودستگی در حمایت و انتقاد از عملکرد انصاری‌فرد و تیم مدیریتی  او وجود دارد.»

تراکتور به دنبال پنجمین برد متوالی
در طرف مقابل تراکتور هم شرایط خوبی با سرمربی ایرانی خود دارد، دغدغه فشردگی مسابقات را ندارد و با چراغ خاموش دوباره اسب خود را برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی فوتبال ایران زین کرده است. مالک و مدیران باشگاه تراکتور فهمیدند رمز موفقیت این تیم حتما نشستن مربی اسم‌ورسم‌دار خارجی روی نیمکت این تیم نیست و با مربی ایرانی هم می‌توانند روزهای اوج داشته باشند. به همین ترتیب بعد از جدایی مصطفی دنیزلی هدایت تیم به ساکت الهامی داده شد و آنها چهار پیروزی پیاپی مقابل فولاد، نفت مسجد سلیمان،‌ شهرخودرو و پیکان به دست آوردند، به بالای جدول برگشتند و در کورس قهرمانی قرار دارند. آنها در بازی حساس مقابل پرسپولیس به دنبال پنجمین برد متوالی خود و رسیدن به فاصله یک امتیازی صدرنشین لیگ برتر هستند. تراکتور به احتمال بسیار زیاد در بازی امروز مقابل پرسپولیس از سیستم 4-2-3-1 استفاده خواهد کرد. پیش از شروع تعطیلات نیم‌فصل خط دفاع این تیم خیلی آسیب‌پذیر نشان می‌داد و باید دید الهامی در تمرینات هفته‌های اخیر توانسته این ضعف بزرگ تیم خود را برطرف کند یا خیر. احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه سه کاپیتان تیم‌ملی هم مصدومیتی ندارند، در بازی امروز در زمین حضور خواهند داشت و روز سختی می‌توانند برای پرسپولیس رقم بزنند. در بازی رفت هم این احسان حاج‌صفی بود که با شوت ناگهانی خود تک گل سه امتیازی تراکتور را به ثمر رساند و نخستین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل کرد.

نظر شما