شناسهٔ خبر: 37834505 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جایگاه جهانی انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران با همت نخبگان

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با استفاده از طرح و فکر دانشگاهیان و نخبگان توانسته‌ایم در بحث انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی جایگاه خوبی در دنیا بدست آوریم و شاهد موفقیت‌های هر چه بیشتر جوانان در کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت، گفت: زمینه‌های مختلفی باعث عقب‌ماندگی صنایع در کشور شده است. در جاهایی که نخبگان و دانشگاهیان وارد شدند و کمک کردند شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم؛ لذا با استفاده از طرح و فکر دانشگاهیان و نخبگان توانستیم در بحث انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی جایگاه خوبی بدست بیاوریم و موفق شویم. 

وی با بیان اینکه در حوزه علم و دانش در دنیا رتبه خوبی کسب کرده‌ایم، گفت: اگر از علم و دانش به درستی در صنعت استفاده شود به طور قطع تحول بزرگی در صنعت ایجاد می‌شود. 

* کشور ما توان تولید موشک‌های بالستیک را دارد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با خودروسازی نیز اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بسته بودن کارخانجات تولید خودرو به ویژه سایپا و ایران خودرو نتوانستیم پیشرفت قابل توجهی در صنعت داشته باشیم چرا که در برخی مواقع فقط تغییرات جزئی در ساختار و نام خودروها ایجاد شد در حالی که کشور ما توان تولید موشک‌های بالستیک را دارد و زمانی که سپاه پاسداران  پهپاد آمریکایی را به زمین نشاند توانست مهندسی معکوس انجام دهد و محصول پیشرفته‌تری هم تولید کند. 

موسوی لارگانی ادامه داد: حرکت بسیار خوبی که در طی ماه‌های گذشته در کشور ایجاد شد و تعدادی از قطعات خودرو به نمایش گذاشته شد و خودروسازان درخواست بومی‌سازی را داشتند بسیار عالی بود ولی اگر به طراحان و مهندسین ساخت تولید کمک کرده بودند در حال حاضر قطعا پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه صنعت داشتیم. 

* ارتباط صنعت و دانشگاه باعث تحول در کل صنایع کشور می‌شود

وی با بیان اینکه کشور ما وارد کننده ماشین‌آلات صنعتی است، گفت: اگر اجازه کافی و لازم را در طراحی و تولید به دانشگاهیان داده بودیم و دست نخبگان و مخترعین را گرفته بودیم در حال حاضر جایگاه ما در صنعت ماشین‌آلات صنعتی قطعا خیلی بهتر از جایگاه فعلی‌مان بود؛ لذا اگر ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود تحولی در کل صنایع کشور ایجاد می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما