شناسهٔ خبر: 37827951 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرواز تهران- استانبول به علت نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست

تهران- ایرنا- یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور که ساعتی قبل فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد استانبول ترک کرده بود، به علت نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

صاحب‌خبر -

مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی فرودگاه امام خمینی(ره) در همین ارتباط اعلام کرد: ساعتی قبل پرواز ۹۷۱۶ از مبداء تهران به مقصد استانبول پس از ترک فرودگاه امام خمینی (ره) با نقص فنی روبرو شد.

علی کاشانی افزود: خلبان این پرواز به دنبال تشخیص نقص فنی در هواپیما، پس از دور زدن در آسمان تهران مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شده است. بنا به این گزارش، خوشبختانه هیچ یک از مسافران در این فرود اضطراری آسیب ندیدند و همگی در سلامت هستند.

هواپیمایی ایران‌ایرتور نیز  دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای در همین خصوص توضیح داد: ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ هواپیمایی ایران ایرتور که فرودگاه امام خمینی (ره) را در ساعت ۲۰:۰۰ به مقصد استانبول ترک کرده بود، دقایقی پس از پرواز، خلبان پرواز متوجه بروز احتمالی یک نقص فنی جزئی در هواپیما شده که نظر به بین المللی بودن پرواز و اینکه هنوز پرواز در فضای کشور و در محدوده آسمان شهرستان قزوین بوده، بازگشت به فرودگاه مهرآباد و بازبینی فنی را به صلاح تشخیص داده‌ و تأکید می‌نماید؛ تصمیم خلبان از لحاظ حفظ ایمنی و رعایت دستوالعمل استاندارد پرواز منطقی و بجا بوده است.
بنا به این گزارش، پرواز مذکور در مسیر بازگشت با توجه به لزوم کاهش وزن هواپیما تا حد مجاز، اقدام به مانور کاهش سوخت در فضای تهران نموده و در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است؛ با تمهیدات شرکت هواپیمایی ایران ایر تور بلافاصله پرواز جایگزین اختصاص داده شده و ساعت ۲۳ هواپیمای جایگزین تهران را به مقصد استانبول ترک کرده است.
این بیانیه تصریح دارد: هواپیمایی ایران ایرتور خبر به دور از واقعیت و شایعه باز نشدن چرخ هواپیما که در فضای مجازی منتشر شده را بشدت تکذیب نموده، و با تشکر از اصحاب رسانه در انتشار خبر مبتنی بر واقعیت و کسب خبر از مبادی رسمی، فضای مجازی را از درج اخبار تحریک آمیز و شایعات بر حذر می‌دارد.

نظر شما