شناسهٔ خبر: 37821494 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عکسبرداری از ۱۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت شهر تهران و حریم آن

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از تصویر برداری از مساحتی حدود ۱۷۰۰ کیلومتر از شهر تهران و حریم آن و تهیه نقشه سه بعدی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: چندی قبل فاز اول هوشمند سازی در حوزه معماری و شهرسازی را برداشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی این مسیر ادامه یافت تا امروز که به حوزه حریم رسیدیم که نیازی جدی در حفظ آن حس می شده است.

فرجود افزود: حریم و حاشیه نشینی و ساخت و سازها و تراکم جمعیتی آن موضوع مهمی است که چالش های مهمی را هم به دنبال داشته و دارد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: حریم شهر تهران وسعت زیادی داشته و تلاقی آن با شهرهای اقماری و همچنین نداشتن دیتا و اطلاعات کافی باعث شده وضعیت حریم وضعیت مناسبی نباشد.

وی تصریح کرد: چند کار در این دوره انجام شده است که مهمترین آن نگارش همین سامانه یکپارچه حریم است که بر بستر موقعیت مکانی شکل گرفته است و این سامانه می تواند پهنه بندی ها و مرز بندی های مختلف را در یک بستر یکپارچه مدیریت می کند.

فرجود ادامه داد: ۱۷۰۰ کیلومتر مربع شامل ۲۲ منطقه شهر تهران و حریم شهر تهران عکسبرداری شده است و یک مدل سه بعدی از آن تهیه خواهد شد که این اتفاق در حوزه حریم برای اولین بار است که رخ می دهد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران افزود: به طور کلی اقدامات به سمتی سوق پیدا کرده است که حریم شهر تهران و مناطق شهری تهران به طور کامل و یکپارچه پایش شود.

انتهای پیام/

نظر شما