شناسهٔ خبر: 37815615 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

درج نکردن قیمت پر تکرار‌ترین تخلف امسال

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی امسال درج نکردن قیمت با ۱۲۴ هزار و ۶۱۶ پرونده، تخلف پر تکرار بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سید یاسر رایگانی در نشست خبری افزود: پس از این تخلف به ترتیب، گران فروشی با ۱۱۶ هزار و ۸۳۲ پرونده، ارایه نکردن فاکتور خرید با ۴۲ هزار و ۲۴۰ پرونده، صادرنکردن فاکتور با ۲۷ هزار و ۱۶۴ پرونده و تقلب با ۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده، پرتکرارترین تخلف‌ها در ۱۰ ماه ابتدای امسال بوده است.
 
 

وی گفت: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در گشت‌های مشترک تعزیرات مربوط به استان تهران با ۸ هزار و ۳۹۰ پرونده و کمترین پرونده مربوط به استان کردستان با ۸۵۲ پرونده بوده است.

محکومیت متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی امسال متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که ۶ هزار میلیارد ریال آن وصول شده است.

رایگانی افزود: در همین مدت ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده وارد تعزیرات شده است که ما کل پرونده‌های ورودی سال گذشته مان حدود ۴۰۰ هزار پرونده بود که پیش بینی می‌کنیم امسال پرونده‌های ورودی به تعزیرات به ۶ هزار برسد.

رسیدگی به ۲۰ هزار پرونده خودرو در تعزیرات در دو سال

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت تعزیرات در قیمت خودرو، گفت: در طی این دو سال بیش از ۲۰ هزار پرونده مربوط به خودرو در تعزیرات رسیدگی شده که از بدو تاسیس سازمان تعزیرات رکورد بوده است.
رایگانی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد این پرونده‌ها با رضایت شاکی از طریق تحویل یا تبدیل خودرو مخدومه شده است.

افزایش قیمت خودرو ضابطه ندارد

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: افزایش قیمت خودرو در بازار هیچ ضابطه‌ای ندارد و ما شاهد افزایش قیمت‌هایی هستیم که معمولا این قیمت‌ها دیگر پایین نمی‌آید.

وی گفت: البته این افزایش قیمت از ناحیه خودروسازان نیست، اما امیدواریم دو خودروساز بزرگ کشور تعهدات معوق خود را تا پایان امسال به صفر برسانند تا در سال آینده شاهد ثبات در قیمت خودرو باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه ورود تعزیرات به موضوع کم فروشی بنزین هم افزود: ما آماده ایم با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با موارد کم فروشی برخورد کنیم.

رایگانی در پاسخ به سوالی درباره برخی اخبار که چندی پیش در بحث شیر مطرح شد، گفت: وزیر بهداشت به عنوان بالاترین مرجع، سطح سم موجود در شیر را از استاندارد‌های جهانی پایین‌تر اعلام کرد و مردم با خیال راحت می‌توانند شیر کارخانه‌ها را خریداری کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: البته یکی از دغدغه‌های همیشگی ما لبنیات‌های سنتی که باید نحوه نگهداری، تامین و توزیع دراین حوزه مدیریت شود.

وی گفت: ما آمادگی داریم با همکاری همکاران بهداشت و درمان بر این موضوع نظارت کنیم.

رایگانی افزود: در لبنیات سنتی باید مبداء شیر و فاصله آن تا شهر مصرف کننده و نحوه حمل آن از مبداء تا بازار مصرف شفاف باشد چرا که دغدغه مردم است.

وی گفت: با توجه به افزایش روز به روز واحد‌های لبنیات سنتی باید اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف در خصوص فعالیت آن‌ها ورود کنند.

نظر شما