شناسهٔ خبر: 37755461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزیده اخبار

صاحب‌خبر -

عیدی کارکنان دولت چقدر است؟
[ایسنا] برآوردهای اولیه از این حکایت دارد که دولت در‌ سال جاری حدود یک‌میلیون و ۷۸‌هزار تومان به ‌عنوان عیدی به کارکنان خود پرداخت خواهد کرد. برای ‌سال جاری طبق آنچه که در بودجه پیش‌بینی شد، دولت عیدی یک‌میلیون و ۷۸‌هزار تومانی را برآورد کرده بود و البته آخرین پیگیری‌ها نیز از این حکایت دارد که همچنان این رقم پابرجاست ولی درنهایت باید هیأت دولت رقم عیدی را بررسی و تصویب کند که معمولا تفاوت چندانی نخواهد داشت.


اعلام شماره تماس برای اختلال رمز دوم
[ایلنا] بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بانک‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش با رمز دوم ایستا تا مجموع یک‌میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت برای هر کارت بانکی را مشروط به پذیرش مخاطرات آن از سوی مشتری فراهم کنند. همچنین از هفته دوم بهمن‌، ارایه خدمات پرداخت غیرحضوری با رمز دوم ایستا طی چند روز در بانک‌های مختلف متوقف می‌شود. براساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، مشتریان بانکی باید در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص فعال‌سازی یا استفاده از رمزهای پویای کارت‌های بانکی با شماره تلفن‌های مرکز ارتباط‌ با مشتریان بانک خود تماس بگیرند و مرکز تماس کاشف با شماره ٩١٠٠٩٩٦٠ نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و دریافت پیشنهادات و انتقادات هم‌میهنان در خصوص نحوه خدمت‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری است.


ترخیص کالاهای لوکس ممنوع
[ایرنا] وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که محدودیت‌های دولت باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود. فرهاد دژپسند درباره وضع صادرات کالاهای غیرنفتی گفت:   «از این تعداد کالا، مهلت برخی از آنها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزو کالاهای لوکس هستند و به همین دلیل نامه‌ای به دولت ارسال کردیم که کالاهای لوکس حذف، معدوم یا جزو اموال تملیکی شوند؛ زیرا کالاهای لوکس ترخیص نمی‌شوند و سایر کالاها را باید دستگاه‌های مربوطه بررسی کنند و اگر لازم است عرضه شوند.»
فرهاد دژپسند ادامه داد: «بخشی از وضع اقتصادی کشور مربوط به تجارت خارجی است و با وجود تمام فشارها و محدودیت‌هایی که دشمن اعمال کرده است، در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۳‌درصد تغییر داشته است، به عبارتی این فشارها نتوانسته اثری بر صادرات غیرنفتی و واردات داشته باشد.»   

نظر شما