شناسهٔ خبر: 37752164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

استاندار آذربایجان‌شرقی،گفت:سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد رضا پور محمدی استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پروش استان در باشگاه فرهنگیان گفت: سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه واقعاً سرمایه گذاری است، چرا که انسان‌های تعلیم یافته و متخصص در آن تربیت می‌شوند و جامعه توسط آن‌ها اداره می‌شود.


 او با اشاره به اینکه سرماسه گذاری در یخش آموزش و پرورش هزینه نبست بلکه سرمایه گذاری واقعی است، افزود: یکی از جدی‌ترین مباحث در شورای آموزش و پرورش استان، تامین منابع مالی است که باید سراغ مردم نیز برویم، اما نه به صورت اجباری و کمک مالی، بلکه باید از حضور آن‌ها در سیاست گذاری و تدبیر استفاده کنیم و این موضوع اولیا و مربیان را جدی بگیریم.

او با تاکید بر اینکه باید اینگونه جلسات ماهانه برگزار شود و برگزاری آن جدی در نظر گرفته شود افزود: یک سری مشکلات جدی در بحث آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت وجود دارد که با هم افزایی و همکاری می‌توانیم آن‌ها را مرتفع کنیم و در حل این مشکلات می‌توانیم از کمک و مساعدت خانواده‌ها نیز بهره بگیریم.


استاندار آذربایجان شرقی افزود: طرح رتبه بندی به عنوان یک طرح مطلوب در آموزش و پرورش همانند دانشگاه‌ها، باید عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود که در دانشگاه هم اینگونه است.

 

همچنین در این جلسه جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه در همه ۳۹ منطقه و ناحیه، شورای آموزش و پرورش تشکیل، و برنامه‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت را برنامه ریزی می‌کنیم، تصریح کرد: به اذعان اسناد بالادستی، آموزش و پرورش، نهاد حاکمیتی و راهبردی است و فصل مشترک جامعه و حاکمیت است.


او افزود: به تناسب این نقش اغلب کشور‌ها در روند توسعه یافتگی خود سهم بسیار جدی به این بخش قائل هستند و اداره کرد این نهاد تعیین کننده، به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است، همچنین برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۴۰ دستگاه به شکل مستقیم خصوصی و دولتی دارای جایگاه مشارکت و نقش آفرینی در این بخش هستند.


دبیر شورای آموزش وپرورش استان یکی از ظرفیت‌های اصلی و بسترسازی در اداره آموزش و پرورش را ظرفیت ناشی از تشکیل شورای آموزش و پرورش دانست و افزود: تنها قانونی که مشارکت محلی را به شکل قانونی پیگیری می‌کند قانون شورای آموزش و پرورش استو توجه به دانش آموزان استثنایی، کنکور، و توسعه فعالیت‌های پرورشی مصوبات مهمی از فعالیت این حوزه است.

 

در ادامه جلسه تعدادی از فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها در مورد چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های تعلیم و تربیت استان، نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما