شناسهٔ خبر: 37751121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا افتتاح شد

بهناز مقدس

پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا جهاد دانشگاهی مازندران با حضور مسئولان استانی در سایت تحقیقاتی چپکرود افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

واحد عبدالهیان عصر امروز در افتتاح پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا و رونمایی از یادمان نام‌گذاری مجتمع تحقیقاتی تولیدی جهاد دانشگاهی مازندران به نام شهید سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه “شهید سلیمانی “آینه تمام نمای هر ایرانی است و هر ایرانی خود را متبلور در شخصیت والای شهید سلیمانی می‌بیند، اظهار کرد: پیشرفت نظام اسلامی جزء در اتخاذ رویکرد انقلابی و فعالیت جهادی میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به اهمیت نوآوری و خلاقیت در راستای نوآوری و اجرای پایلوت های علمی اقتصادی، جهاد دانشگاهی را بر آن داشت تا طرح‌هایی در این زمینه اجرایی کند، تصریح کرد: پایلوت‌ نیمه‌ صنعتی تولید جلبک، گردشگری مزرعه، طرح تلفیقی پرورش ماهیان خاویاری، تولید گل نرگس و پایلوت غاز مولد از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در این خصوص بوده است.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران با اظهار این که پایلوت‌های ذکر شده در مجتمع تحقیقاتی تولیدی شهید سپهبد سلیمانی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: پایلوت نیمه‌ صنعتی تولید و تکثیر جلبک اسپیرولینا  بعد از ۳ سال پژوهش و 2 سال عملیات اجرائی به طور کامل اجرا شده است.

عبدالهیان گفت: پژوهشگران ما توانستند در حوزه مهندسی و تولید، بهینه‌سازی محیط کشت وپرورش جلبک را ایجاد کنند که در کشور بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی مازندران آمادگی دارد با توجه به اهمیت گستره وسیع تولید این محصول و محصولات ثانویه، تجربیات تولید این محصول را بدون محدودیت در خدمت عرصه تولید قرار دهد.

انتهای پیام

نظر شما