شناسهٔ خبر: 37749061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای مراسم «سوگواره یاس نبوی» در ۱۱ بقعه شاخص همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای مراسم «سوگواره یاس نبوی» در ۱۱ بقعه شاخص همدان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف در ایام فاطمیه خبر داد و اظهار کرد: مراسم «سوگواره یاس نبوی» نهم بهمن ماه در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور گسترده هیأت‌های عزاداری و مردم در  بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در ۱۱ بقعه شاخص استان همدان برگزار خواهد شد گفت: همراه با سخنرانی و مدیحه‌سرایی، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س) در برنامه قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای نیات موقوفات مرتبط با روضه‌خوانی و اطعام عزاداران در این ایام افزود: همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان استان در عصر روز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در قالب هر شهرستان یک بقعه اجرا می‌شود گفت: برپایی خیمه‌های معرفت متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان و مشاوره وقف در دستور کار است.

زین‌العابدینی از به‌کارگیری ۲۳ مبلغ اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ بومی در مجموع ۴۳ نفر در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: از ۵ تا ۱۱ بهمن‌ماه این مبلغان به ویژه در مناطق محروم حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در ایام فاطمیه ۶۵ بقعه مجری طرح سوگواره یاس نبوی هستند.

انتهای پیام/89026/

نظر شما