شناسهٔ خبر: 37736551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع۱۵ هزار بسته غذایی توسط قرارگاه قدس جنوب شرق در سیستان و بلوچستان

مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: این قرارگاه تا کنون ۱۵ هزار بسته غذایی معیشتی میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ پاسدار قاسم حسن زاده  مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پی بارش‌های اخیر و سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان از همان ساعات اولیه کار خدمات رسانی به سیل زدگان را آغاز کرده است.

او  ادامه داد: این قرارگاه در گام نخست با اعزام چهار فروند بالگرد ترابری با ۲۰ سورتی پرواز در روز، ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات مهندسی و بکارگیری پنج گروه مهندسی و ۶۰۰ نفر از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه کار امدادرسانی را در جنوب سیستان و بلوچستان شروع کرد.

مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: تا کنون۱۵ هزار بسته غذایی معیشتی،۵۰ هزار قوطی کنسرو و آب‌معدنی و ۱۵ هزار تخته پتو در بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

او  بیان کرد: همچنین هزار سری لوازم خانگی توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

سرهنگ حسن زاده اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با راه‌اندازی چهار مرکز در شهرستان‌های چابهار و کنارک کار پخت غذای گرم را از ۲۱ دی آغاز کرده که در هر وعده ۶۰ هزار پرس غذا بین سیل زدگان توزیع می‌شود.

او  ادامه داد: این غذا‌ها بوسیله بالگرد در بین روستا‌های گرفتار در سیلاب توزیع می‌شوند و تاکنون ۲۰۰ روستای را زیر پوشش خدمات رسانی قرار داده است.

مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: اعزام۳۲تیم پزشکی به روستا‌های سیلزده و سه گروه سیار پزشکی مجهز به شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و بخش دستیاری از دیگر خدمات قرارگاه قدس در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان است.

او  ادامه داد: همچنین یک سامانه بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی به همراه آم. آر. آی و سی تی اسکن سیار در بخش پلان شهرستان چابهار به منظور مداوا و درمان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان اسقرار یافت.

سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: ماشین آلات سنگین قرارگاه قدس تا کنون بیش‌از ۳۱ راه روستایی را که بر اثر سیلاب تخریب شده بود را بازگشایی کردند.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان هستند.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما