شناسهٔ خبر: 37724635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابلاغ قرارداد مشاوره ۲ واحد آهن اسفنجی و فولاد کردستان

قرارداد مشاوره احداث واحد ۱.۶میلیون آهن اسفنجی بیجار و ۱.۵میلیون تنی فولاد قر‌وه استان کردستان به شرکت فنی و مهندسی «فولاد مبارکه مهر جی» در شرکت صنایع فولاد کردستان ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، خدمات مشاوره و نظارت بر عملیات ساخت یک واحد آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی و پروژه‌های زیرساخت مربوطه در شهرستان بیجار، همچنین خدمات مشاوره و نظارت بر عملیات احداث یک واحد ذوب و ریخته گری ۱.۵ میلیون تنی و پروژه‌های زیرساخت مربوطه در شهرستان قروه استان کردستان برای اجرا به شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه مهر جی ابلاغ شد.
علی یزدانی، رئیس هیات عامل فولاد کردستان، محمدرضا احمدی مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره این شرکت و مهدی تولائیان مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه مهر جی حضور داشتند.
در این مراسم، رئیس هیات عامل فولاد کردستان گفت: یکی از نکات مهم این پروژه، نگاه توسعه‌ای به استان کردستان بود تا رفع محرومیت از بخشی از این استان و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.
یزدانی بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه سنگ آهن، مقدمات ایجاد دو واحد آهن اسفنجی و یک واحد ذوب و ریخته گری در بیجار و قروه فراهم شد و مقرر است برای سرمایه گذاری در آن از محل صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی یا آورده نقدی سهامداران اقدام شود.
وی افزود: امروز مشاور اصلی این پروژه مشخص شده و امید است با حضور فولاد مبارکه مهر جی که شرکتی صاحب نام و با تجربه است، به خوبی راهبری شده و از سال ۹۹ عملیات اجرایی آن در استان اتفاق بیفتد.
یزدانی خاطرنشان کرد: با توجه به سهامداری ۴۴ درصدی ایمیدرو در فولاد کردستان، حدود نیمی از منابع مورد نیاز اجرای این پروژه را باید این سازمان فراهم کند.
برپایه این گزارش، برای اجرای این پروژه ۵۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی نیاز است و در مدت ۳۶ ماه اجرایی خواهد شد.
پیش بینی می‌شود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم با اجرای این دو پروژه در استان کردستان مشغول به کار شوند.

نظر شما