شناسهٔ خبر: 37704189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برکات فرهنگی انقلاب اسلامی از طریق مساجد به مردم معرفی شود

رستمی گفت: نیاز هست از همه امکانات برای معرفی دستاوردها و برکات این انقلاب استفاده نماییم تا مردم همیشه در صحنه کردستان به ویژه جوانان و نوجوانان از طریق مساجد به این برکات اقتصادی و فرهنگی انقلاب بیشتر آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان : «عبید رستمی» پیش از ظهر امروز در در جلسه هماهنگی کمیته مساجد گرامیداشت دهه مبارک فجر، ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمان شهید ایشان اظهار کرد: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه دینی مردم و سرآغاز انقلاب اسلامی، جایگاه و ظرفیت مهمی در زنده نگهداشتن یاد و خاطره انقلاب و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر دارد.

 

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: با وجود ۵۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهر و روستاهای استان کردستان، برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت دهه مبارک فجر در این کانون‌ها تدارک دیده شده است که با همکاری ادارات و سازمان‌ها و نهادهای عضو کمیته مساجد و مرتبط با مساجد این برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های قرآنی و انس با قرآن برای مقاطع سنی نوجوانان و جوانان در کلیه مساجد دارای کانون و همچنین ویژه برنامه یادواره شهید سردار قاسم سلیمانی از جمله مهمترین برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر در مساجد خواهد بود.

 

رستمی عنوان کرد: ضروریست در ایام دهه مبارک فجر، برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره از طریق تریبون و فضای مسجد به سمع و نظر مردم فرهنگی کردستان رسانده شود این یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان است.

 

وی اذعان کرد: امسال برای کشور ما سال مهمی است زیرا دشمنان این انقلاب از همه سو ما را مورد هجمه فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده‌اند و نیاز هست از همه امکانات برای معرفی دستاوردها و برکات این انقلاب استفاده نماییم تا مردم همیشه در صحنه کردستان به ویژه جوانان و نوجوانان از طریق مساجد به این برکات اقتصادی و فرهنگی انقلاب بیشتر آشنا شوند.

 

مشارکت 2330 نفر در آزمون قر آن و عترت

 

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در این جلسه گفت: آغاز چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی مصادف است با آغاز هیجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت کشور که در این دوره از آزمون که با حضور بیش از دو هزار و ۳۳۰ نفر برگزار خواهد شد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کردستان با شور وشوق در این آزمون شرکت خواهند کرد.

 

 

 

کامل گلباغی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار مسجد در سراسر کشور دارای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند در استان کردستان از تعداد کانون‌های موجود، ۴۲۷ کانون در روستاهای استان فعال هستند و با توجه به اینکه در روستاها مکان فرهنگی و هنری و کتابخانه وجود ندارد لذا کانون‌های مساجد روستایی می‌توانند این خلاء را پرکنند و از طریق مساجد دارای کانون برنامه‌های مفصلی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر تدارک دیده شده است.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر مراسم تلاوت قرآن کریم، برگزاری یادواره شهدای محله و تدوین زندگینامه شهدای مسجد با همکاری بنیاد شهید همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام دهه مبارک فجر از جمله مهمترین برنامه‌های این دهه خواهد بود.

 

در این جلسه هرکدام از نمایندگان ادارات جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، جمعیت هلال احمر و سازمان تبلیغات به نقطه نظرات خویش در خصوص برگزاری با شکوه برنامه‌های فرهنگی هنری در مساجد سراسر استان تاکید کردند و به فراخور وظایف و ماموریت‌های هر دستگاه پیشنهاداتی ارائه شد.

 

بومی‌سازی برنامه‌های دهه فجر، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مقاطع سنی مختلف، استفاده از روحانیون اهل سنت استان در برنامه های فرهنگی هنری دهه فجر، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مساجد درایام دهه فجر، برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی برای روحانیون و ماموستایان مساجد استان با دعوت از اساتید برجسته و استفاده از قاریان برجسته کشور برای حضور در مساجد استان از جمله برنامه‌های پیشنهاد شده توسط اعضای جلسه بود.

 

در این جلسه مقرر شد، از آثار و تالیفات شهید سردار قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی در ایام دهه مبارک فجر برگزار شود و اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/ 500

نظر شما