شناسهٔ خبر: 37699423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف بیش از ۳۰۰ کیلو گرم گوشت غیر قابل مصرف در استان قزوین

بازرسان دامپزشکی بیش از ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیر قابل مصرف در شهرستان‌های تاکستان و قزوین کشف و ضبط کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد رضا آذربایجانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: دیروز در بازدید از مراکز خدمات رفاهی و رستوران‌های بین شهری حومه تاکستان، ۲۱۸ کیلو گرم گوشت قرمز و سفید غیر قابل مصرف که در شرایط نامناسب نگهداری شده بود کشف و معدوم شد.

آذربایجانی افزود: گوشت قرمز و سفید مورد استفاده در رستوران‌ها باید دارای برچسب مشخصات تاریخ تولید، تاریخ انقضا و روش نگهداری مناسب باشد تا موجب بروز مخاطره در بین مصرف کنندگان نشود.

او اضافه کرد: بازرسان دامپزشکی محموله‌های فله و بدون هویت را توقیف خواهند کرد و پس از انجام آزمایشات لازم در صورتی که شرایط مصرف را نداشته باشند با حکم قضایی معدوم می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: متخلفانی که سلامت جامعه را هدف قرار می‌دهند به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین هم گفت: کارشناسان این اداره در بازدید از واحد‌های عرضه فراورده‌های خام دامی ۸ کیلوگرم گوشت مرغ، ۹۵ کیلوگرم گوشت قرمز بدون تاریخ و فاقد هویت در سطح شهرستان کشف کردند.

مهدی جلوخانی از مردم خواست: تا تمامی فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و به تاریخ تولید و تاریخ انقضا درج شده بر روی فرآورده‌ها توجه کنند.

این مقام مسئول همچنین به مدیران رستوران‌ها و مراکز آموزشی و درمانی و نظامی تاکید کرد: در زمان تهیه گوشت تازه و منجمد به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کنند چرا که در صورت مشاهده اقلام تاریخ گذشته و بدون هویت در آشپزخانه‌ها مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما