شناسهٔ خبر: 37696836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان:

۲۰۰ کیلو گوشت قرمز غیر قابل مصرف از رستوران‌های تاکستان کشف شد

قزوین- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: بیش از ۲۰۰ کیلو گوشت قرمز و سفید غیر قابل مصرف از رستوران‌های تاکستان کشف و معدوم شد.

صاحب‌خبر -

حمد رضا آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های مراکز آموزشی، درمانی، نظامی، کارخانجات و… توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: روز گذشته در بازدید از مراکز خدمات رفاهی و رستوران‌های بین شهری حومه تاکستان، ۲۱۸ کیلو گرم گوشت قرمز و سفید غیر قابل مصرف که در شرایط نامناسب نگهداری شده بود کشف و معدوم شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: گوشت قرمز و سفید مورد استفاده در رستوران‌ها باید دارای برچسب مشخصات تاریخ تولید، تاریخ انقضا و روش نگهداری مناسب باشد تا موجب بروز مخاطره در بین مصرف کنندگان نشود که در همین راستا بازرسان دامپزشکی محموله‌های فله و بدون هویت را توقیف کرده و پس از انجام آزمایشات لازم در صورتی که شرایط مصرف را نداشته باشند با حکم قضائی معدوم سازی کرده و متخلفینی که سلامت جامعه را هدف قرار می‌دهند به مراجع قضائی معرفی می‌کنند.

هفته گذشته نیز بیش از ۱۰۰ کیلو گرم گوشت قرمز فاقد هویت از آشپزخانه یک کارخانه در حومه شهرستان تاکستان کشف و معدوم شد.

نظر شما