شناسهٔ خبر: 37677864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری؛

مرحله دوم طرح استانی« پیک دانش» در گیلان آغاز شد

مرحله دوم طرح استانی« پیک دانش» با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نهاد کتابخانه های عمومی و بهزیستی گیلان از امروز(۲۸ دی) آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز (شنبه، ۲۸ دی ) در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی گیلان در راستای اجرای مرحله دوم طرح استانی" پیک دانش"  اظهار کرد: گسترش فرهنگ مطالعه از اهم برنامه‌های است که پیگیری می‌شود.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه ارتقاء سواد رسانه‌ای، مباحث اجتماعی، حقوق شهروندی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه است، گفت: ناتوانان جسمی، نابینایان و سالمندان از قشرهای هستند که برای مراجعه به کتابخانه با مشکلاتی مواجه‌اند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح پیک دانش افرود: با انعقاد تفاهم‌نامه میان بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمویم استان طرح"پیک دانش" اجرا می‌شود بدین صورت که مخاطب کتاب موردنظر را سفارش و با پیک به‌صورت رایگان درب منزل  دریافت می‌کند و بعد از اتمام مطالعه با پیک به کتابخانه برگشت داده می‌شود.

 

کرمی اذعان کرد: تمامی این هزینه توسط سازمان بهزیستی گیلان پرداخت خواهد شد و بدین ترتیب افراد ناتوان جسمی و حرکتی از مزایای کتابخانه‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

 

«حسین نحوی نژاد» نیز در این نشست با تاکید بر اینکه متاسفانه جوانان تحصیل کرده جامعه با کتاب بیگانه هستند، اذعان کرد: پیشگیری از آسیب‌های جامعه و  کمک به افراد آسیب دیده ۲ مقوله‌ای است که می‌توان با ارتقاء فرهنگ مطالعه بسیاری از مشکلات و موانع این بخش را کاهش داد.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: یک هزار و ۱۵۰ تشکل و مرکز بهزیستی در گیلان فعال است که به حدود یک میلیون گیلانی آسیب دیده و ناتوان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

 

در پایان این نشست، تفاهمنامه برنامه عملیاتی و اجرایی همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی گیلان منعقد شد.

 

 

 

پایان پیام/ 383

نظر شما