شناسهٔ خبر: 37679357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

«پیک دانش» یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی گیلان است

طاهره رفعتی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان طرح «پیک دانش» را یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی استان دانست و گفت: طرح «پیک دانش» رایگان بوده و با همکاری بهزیستی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

پرسا کرمی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری ادارات کل بهزیستی و کتابخانه های عمومی استان گیلان که در کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان، اظهار کرد: امروزه کتابخانه های عمومی در کنار رسالت اصلی خود که همانا آگاهی بخشی به جامعه از طریق ارائه کتاب های مناسب به مخاطبان است، به پیشگیری از آسیب های اجتماعی می پردازد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش کودک و نوجوان در ۸۲ باب کتابخانه عمومی استان گیلان، افزود: سعی کردیم مخاطبان کتابخانه های عمومی را با مباحث روز از جمله سواد رسانه ای، سواد مالی و حقوق شهروندی آشنا کنیم لذا در این راستا نیازمند همکاری بهزیستی جهت ارتقای کیفی برنامه ها هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کودکان، نوجوانان و بانوان را تشکیل دهنده اصلی جامعه هدف کتابخانه ها دانست و عنوان کرد: گیلان رتبه اول سالمندی در سطح کشور را داراست و لذا باید برنامه های آموزشی، مهارتی و سرگرم کننده مناسب سالمندان در کتابخانه های عمومی ایجاد شود.

کرمی، جامعه تحت پوشش بهزیستی را همه آحاد جامعه دانست، نه فقط کم توانان و آسیب دیدگان اجتماعی و یادآور شد: بهزیستی می تواند با معرفی طیف های تحت پوشش خود به کتابخانه های عمومی به توانمندسازی آنان کمک کند.

وی با اشاره به عضویت سراسری کتابخانه های عمومی، خاطرنشان کرد: افرادی که عضو کتابخانه های عمومی هستند می توانند از خدمات کلیه کتابخانه های عمومی کشور استفاده کنند.

این مسئول فرهنگی از اجرای موفق طرح «پیک دانش» در گیلان با همکاری بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح یکی از طرح های شاخص کتابخانه های عمومی استان گیلان است که امیدواریم تداوم داشته باشد؛ بدین صورت که افراد معلول و کم توان به واسطه مشکلات تردد در بافت شهری می توانند کتاب مورد نظر خودشان را درب منزل تحویل بگیرند.

کرمی  از فعالیت سامانه «samanpl.ir» جهت انتخاب کتاب مورد نظر خبر داد و یادآور شد: طرح «پیک دانش» رایگان بوده و با همکاری بهزیستی انجام می شود.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی، ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اجرای برنامه های آموزشی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی معلولان و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی را از جمله برنامه های اجرایی تفاهم نامه مذکور دانست.

انتهای پیام

نظر شما