شناسهٔ خبر: 37643658 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفر هایکو ماس به لیبی برای دیدار با ژنرال حفتر

وزیر امور خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست لیبی در برلین به این کشور سفر کرده تا فرمانده شبه نظامیان لیبی که خود را فرمانده ارتش می‌خواند، برای برقراری آتش بس در این کشور متقاعد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایرنویه پرسه"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست صلح لیبی در برلین می خواهد خلیفه حفتر ، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را برای ایجاد یک آتش بس در این کشور متقاعد کند.

این مقام آلمانی صبح امروز و قبل از سفر اعلام نشده خود به لیبی برای دیدار با خلیفه حفتر تاکید کرد که هر دو جناح درگیر در لیبی باید در فرمت مذاکراتی که توسط سازمان ملل پیشنهاد شده است شرکت کنند. این نشست قرار است روز یکشنبه در برلین و با حضور شرکت کنندگان بین المللی برگزار شود.

هایکو ماس اعلام کرد که با رویکرد صلح برلین، مدتهاست که بهترین فرصت برای ورود به مذاکرات صلح برای لیبی امکان پذیر شده است.

وی افزود: "ما ماه هاست در این باره مذاکراتی را انجام می دهیم که چگونه می توانیم از جریان مرگبار سلاح و مبارز از خارج به لیبی جلوگیری کنیم.  ما برای روز یکشنبه همه بازیگران مهم بین المللی را برای شرکت در نشست برلین دعوت کرده ایم."

هایکو ماس در آستانه برگزاری این نشست به نمایندگی از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با خلیفه حفتر مذاکره می کند.

وزیر امور خارجه آلمان دراین باره گفت که پیام برلین واضح است و آن این است که این درگیری ها به هیچ عنوان به صورت نظامی حل نخواهد داشت. حالا پنجره ای باز می شود تا این درگیری ها در سایه نظارت بین المللی رفع شود.

هایکو ماس همچنین تاکید کرد: من امیدورم که احزب درگیر از این فرصت استفاده کنند تا آینده لیبی دوباره در دستان آن ها قرار گیرند. برای این منظور این کشور حالا به یک آتش بس واقعی نیاز دارد. در ضمن دو حزب درگیر نباید از شرکت در این فرمت پیشنهادی برای مذاکرات خودداری کنند. این نه تنها انتظار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بلکه همچنین به نفع مردم لیبی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما