شناسهٔ خبر: 37641767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

امدادرسانی هوایی هلال احمر به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون به بیش از 52 هزار نفر در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی هوایی شده است.
رسول راشکی گفت: در حال حاضر دو فروند بالگرد هلال احمر در حال امدادرسانی هوایی است و تاکنون 70 سورتی پرواز برای عملیات نجات و جستجو و توزیع اقلام امدادی در مناطق آسیب دیده انجام شده است.
وی همچنین از خدمات رسانی به مردم سیل زده در 386 روستا با تلاش 495 گروه امدادگر به همراه 327 خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خبر داد.
وی گفت: 11هزار و 769 خانوار آسیب دیده در سیلاب اخیر امداد رسانی شده اند و از این تعداد هزار و 371 خانوار در هزار و 331 چادر امدادی اسکان اضطراری داده شده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم از ارسال ۹ محموله کمک‌های انسان دوستانه خیران و کارکنان این اداره‌کل به مناطق سیلزده شهرستان‌های چابهار و کنارک خبر داد.
بهروز آقایی گفت: این محموله‌ها شامل پتو، روفرشی، چراغ شارژری، لوازم بهداشتی، پزشکی و دارویی، لباس گرم، کنسروجات، آب معدنی و سایر مواد خوراکی است.
وی افزود: با وقوع سیل در مناطق روستایی جنوب استان ، تیم‌های واکنش سریع یگان حفاظت، عملیاتی و گشت و نظارت بر سواحل استان به منظور امدادرسانی و برآورد سطح خسارت و نیازمندی‌های مردم در مناطق روستایی حضور یافتند.
 همچنین ماشین آلات فعال در طرح های در دست اجرای بندر چابهار برای  امدادرسانی و بازگشایی معابر روستایی به این مناطق ارسال شد.

نظر شما