شناسهٔ خبر: 37638507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

استاندار مرکزی

تعطیلی مدارس منطبق با شرایط آب و هوایی استان مرکزی صورت گرفت

استاندار مرکزی گفت: ۹۶ درصد تعطیلی مدارس در سال تحصیلی جاری منطبق با شرایط آب و هوایی اقلیمی منطقه بوده و این استان از اختیارات خود در این زمینه به خوبی استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، سید«علی آقازاده» در دویست و پنجاه و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: تعطیلی مدارس امسال در کشور به یکی از معضلات چالش بر انگیز کشور بود که منجر به اعتراض وزیر آموزش و پرورش نیز شد که مقرر شد تدابیر ویژه‌ای در خصوص میزان عقب‌افتادگی دانش‌آموزان از درس در روزهای تعطیل اتخاذ شود.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: تعطیلی مدارس باید بر اساس ضوابط آموزش و پرورش در اختیار مدیرکل استان و با هماهنگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری صورت گیرد و در شهرستان‌ها نیز با هماهنگی روسای آموزش و پرورش با فرمانداری‌ها باشد.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی طی سه ماه پاییز به لحاظ تعطیلی مدارس از استان‌های منظم بود گفت: با توجه به اینکه میزان آلودگی هوا توسط دستگاه‌های پایش کیفیت هوا رصد می‌شود، در این راستا نیز استان مرکزی به بهترین شکل عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در ساعات مختلف متفاوت است از این‌رو نمی‌توان از ۱۲ ساعت پیش تعطیلی مدارس را اعلام کرد چراکه باید تعطیلی مدارس باید بر اساس آیین‌نامه و ضوابط قانونی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس شوراهای آموزش و پرورش در کشور می‌گذرد گفت: در حال حاضر ۲۸سال از تاریخچه شوراهای آموزش و پرورش می‌گذرد و باید گفت این شورا با ایجاد هماهنگی میان اعضا گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش برداشته است.

استاندار استان مرکزی بیان داشت: کارنامه شورای آموزش و پرورش استان، به لحاظ برگزاری نشست‌های منظم و اتخاذ تصمیمات مناسب در کشور درخشان بوده و امید است علی‌رغم محدودیت امکانات و اعتبارات بتوانیم مشکلات و مسائل خانواده بزرگ دانش‌آموزان و فرهنگیان را رفع کنیم.

نظر شما