شناسهٔ خبر: 37617770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سالن ورزشی ۲۲ بهمن اراک به آموزش و پرورش واگذار شد

استاندار استان مرکزی گفت: امید است با واگذاری سالن ورزشی ۲۲ بهمن اراک به آموزش و پرورش و مساعدت خیرین مدرسه‌ساز، بتوان فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مناسبی در این مجموعه انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از حضور میلیونی مردم در آیین تشییع بزرگ‌ترین سرباز انقلاب سردار سپهبد سلیمانی اظهار کرد: این آیین یکی از بی‌نظیرترین بدرقه‌های یک سرباز نظام در سراسر دنیا بود که از ملت بزرگ ایران و استان مرکزی به‌واسطه حضور پرشکوه و پررنگشان باید تقدیر کرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز داغدار شهدای کرمان و همچنین شهدای حادثه سقوط هواپیمایی متعلق به خطوط هوایی اوکراین هستیم هرچند این‌رویداد به لحاظ خطای انسانی بود اما سرمنشأ این حادثه تلخ و بسیار دردناک، شیطنت‌ها و جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه بود که امید است در اولین فرصت عوامل این حادثه ناگوار و ابعاد پشت‌صحنه این سقوط برای جهانیان اثبات شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: برخی دولت‌های همسایه آمریکا نیز بر این باورند چنانچه مناقشه آمریکا در منطقه نبود و سرباز بزرگ ولایت را به شهادت نمی‌رساندند، شاهد این اتفاقات دردناک نبودیم.

آقازاده تأکید کرد: شجاعت مسئولان سپاه و بسیج در قبول مسئولیت این حادثه نشان از صداقت و شفافیت ارکان و مسئولان جمهوری اسلامی است که جای تقدیر دارد و امید است با پرده‌برداری از حادثه سقوط هواپیما، گزارش آن به گوش جهانیان برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس شوراهای آموزش و پرورش در کشور می‌گذرد گفت: در حال حاضر ۲۸ سال از تاریخچه شوراهای آموزش و پرورش می‌گذرد و باید گفت این شورا با ایجاد هماهنگی میان اعضا گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش برداشته است.

استاندار استان مرکزی بیان داشت: کارنامه شورای آموزش و پرورش استان، به لحاظ برگزاری نشست‌های منظم و اتخاذ تصمیمات مناسب در کشور درخشان بوده و امید است علی‌رغم محدودیت امکانات و اعتبارات بتوانیم مشکلات و مسائل خانواده بزرگ دانش‌آموزان و فرهنگیان را رفع کنیم.

آقازاده اظهار داشت: امید است با واگذاری سالن ورزشی ۲۲ بهمن به آموزش و پرورش و مساعدت خیرین مدرسه‌ساز، بتوان فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مناسبی در این مجموعه انجام شود و طی سه ماه اخیر نقشه‌ها نهایی و عملیات اجرایی این سالن در سال آتی آغاز شود و شهرداری هم مساعدت لازم در راستای تسریع صدور پروانه انجام دهد.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس در کشور به لحاظ آلودگی و برودت هوا نیز گفت: در حال حاضر تعطیلی مدارس در کشور به‌واسطه آلودگی و برودت هوا یکی از معضلات چالش‌برانگیز است که منجر به اعتراض وزیر آموزش و پرورش نیز شد که مقرر شد تدابیر ویژه‌ای در خصوص میزان عقب‌افتادگی دانش‌آموزان از درس در روزهای تعطیل اتخاذ شود.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: تعطیلی مدارس باید بر اساس ضوابط آموزش و پرورش در اختیار مدیرکل استان و با هماهنگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری صورت گیرد و در شهرستان‌ها نیز با هماهنگی روسای آموزش و پرورش با فرمانداری‌ها باشد.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی طی سه ماه پاییز به لحاظ تعطیلی مدارس از استان‌های منظم بود گفت: با توجه به اینکه میزان آلودگی هوا توسط دستگاه‌های پایش کیفیت هوا رصد می‌شود، در این راستا نیز استان مرکزی به بهترین شکل عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در ساعات مختلف متفاوت است از این‌رو نمی‌توان از ۱۲ ساعت پیش تعطیلی مدارس را اعلام کرد چراکه باید تعطیلی مدارس باید بر اساس آیین‌نامه و ضوابط قانونی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما