شناسهٔ خبر: 37606902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاه ایلام آماده دریافت کمک های مردمی برای مردم سیلزده سیستان و بلوچستان

ایلام - ایرنا - روابط عمومی و تبلیغات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با هدف یاری‌رسانی به هموطنان گرفتار در محاصره سیل استان سیستان و بلوچستان پیامی صادر کرد و از مردم خواست کمک‌های خود را در اختیار این مجموعه قرار دهند تا به دست سیل‌زدگان برسد.

صاحب‌خبر -

بارش باران های سیل آسا در جنوب و جنوب شرق کشور موجب شده است تا برخی استان ها از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به علت بروز سیلاب خسارت های عدیده ای ببینند و مردم این استان ها به ویژه استان سیستان و بلوچستان در شرایط نامطلوبی به خاطر حجم بالای خسارت های ناشی از سیل قرار دارند.

در این رستا سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام همپای دیگر دستگاه ها و نهادهای استان با انتشار بیانیه ای آمادگی خود را برای دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نوع دوست استان ایلام برای کمک به استان سیل زده سیستان و بلوچستان کرده است:
در متن این پیام آمده است:

 بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط دیگر در جنوب شرقی کشور که به آب‌گرفتگی مشکل‌ساز برای مردم و در مواردی ویرانگر و خسارت‌بار انجامیده است، ایجاب می کند که در کنار خدمات‌رسانی قابل تقدیری که تاکنون صورت گرفته است، دستگاههای دولتی و مجموعه‌های مردمی هر چه بیشتر به یاری مردم عزیز آن سامان شتافته از وقوع خسارتهای بیشتر جلوگیری نمایند.
مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)

به اطلاع مردم شهیدپرور و نوع دوست استان می رساند با توجه به حجم بالای خسارت‌های ناشی از سیل در استان سیستان و بلوچستان و نیز برخی مناطق جنوب کشور و ضرورت امدادرسانی به هموطنان گرفتار در محاصره سیل و کسانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند، تقاضا می‌شود در اقدام بشردوستانه کمک‌های خود را به نواحی مقاومت سپاه و تمام حوزه‌های مقاومت بسیج در کل استان ایلام تحویل دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست سیل‌زدگان عزیز برسد.

اقلام مورد نیاز: چادر، مواد غذایی، آب آشامیدنی، لباس نو، اسباب بازی، پتو، لوازم بهداشتی، و ...

همچنین شماره حساب ۳۸۱۰۳۶۱۱۵۰۲۰۲۰۱۴ بانک انصار سازمان بسیج سازندگی استان ایلام برای دریافت کمک‌های مالی مردم در نظر گرفته شده است.)

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

نظر شما