شناسهٔ خبر: 37592830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تشدید امدادرسانی در استان های سیل زده

امدادرسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان شدت و سرعت بیشتری گرفته دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و رئیس سازمان اورژانس کشور به منظور بررسی اوضاع مناطق سیل زده، روند امدادرسانی‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی به سیستان و بلوچستان رفته اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز است امکانات اولیه از طریق کمک بخش های مختلف باید ارسال شود، گفت: گزارش های لازم درباره میزان آسیب ها به ساختارهای زیربنایی و کشاورزی دردست تهیه است و پس از دریافت این گزارش ها اقدامات لازم برای بازسازی انجام خواهد شد.
<div id="video-display-embed-code_263552" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/760456/263552?width=400&height=300"></script></div>

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از نجات سه هزار نفر از افراد گرفتار در سیل و اسکان اضطراری ۳۵۲ خانوار خبر داد.
<div id="video-display-embed-code_263519" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/760456/263519?width=400&height=300"></script></div>
 
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، مواد غذایی و وسایل گرمایشی از جمله نیاز‌های فوری سیل زدگان این استان است. در برخی مناطق سیل زده کمک رسانی فقط با قایق و بالگرد امکان پذیر است.

نخستین محموله کمک‌های تیپ ۱۸۸ زرهی زاهدان هم به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رسید. نیرو‌های فنی ارتش نیز برای حل مشکلات برق رسانی و تاسیسات آب شرب شهری و آب رسانی سیار به روستا‌های سیل زده اعزام شده اند. نیرو‌های قرارگاه قدس سپاه هم در مناطق صعب العبور، با بالگرد اقدام به توزیع مواد غذایی و مایحتاج اولیه کردند.
<div id="video-display-embed-code_263518" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/760456/263518?width=400&height=300"></script></div>

بر اساس برآورد‌های اولیه سیلاب اخیر بیش از ۳۳۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری در استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است.

اما در کرمان با کاهش بارندگی، سیلاب در جنوب این استان مهار شده و به گفته مسئولان استان اوضاع تحت کنترل است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران کرمان از بازگشایی ۲۷۲ مسیر از مجموع ۳۶۳ راه روستایی خبر داد و گفت: ۱۱۷ روستا نیز از محاصره سیل و برف خارج شده اند.

در استان هرمزگان نیز که مناطق شرقی آن تحت تاثیر بارندگی‌های اخیر قرار گرفته، امدادرسانی و توزیع اقلام و کالا‌های مورد نیاز ادامه دارد.
نیرو‌های راهداری هم در تلاش هستند تا هر چه سریعتر، راه‌های ارتباطی روستا‌ها با مرکز شهر‌های جاسک و بشاگرد را بازگشایی کنند. در پی بارش‌های اخیر تاکنون سه نفر از هموطنانمان جان باخته اند.

نظر شما