شناسهٔ خبر: 37348298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انهدام یک پهپاد ترکیه‌ای در لیبی

گروه بین‌الملل ــ نیروهای تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» امروز، 12 دی‌ماه، یک فروند پهپاد متعلق به ارتش ترکیه را بر فراز طرابلس سرنگون کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبار لیبیا، «ارتش ملی لیبی» به ریاست «خلیفه حفتر» مدعی شد که یک فروند پهپاد ارتش ترکیه را در آسمان طرابلس پایتخت لیبی هدف قرار داد.  

ترکیه چند ماه پیش در اوج درگیری‌های نیروهای حفتر با دولت وفاق ملی لیبی، بیش از 10 فروند پهپاد را به این دولت فرستاده بود.

این پهپاد ترکیه‌ای ساعاتی پس از موافقت پارلمان ترکیه با اعزام نیرو به لیبی در حمایت از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج منهدم شد.

با تصویب این طرح، ارتش ترکیه طبق قانون می‌تواند به درخواست دولت وفاق ملی لیبی برای اعزام نیرو به طرابلس پاسخ دهد و برای اعزام نیرو به این کشور اقدام کند. اکثریت پارلمان ترکیه امروز، ۱۲ دی‌ماه، با طرح اعزام نیروی نظامی به لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس موافقت کرد.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است. 

انتهای پیام

نظر شما