شناسهٔ خبر: 37332106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اوکتای: در صورت توقف حملات نیرو‌های حفتر، ترکیه به لیبی نیرو نمی‌فرستد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در صورت توقف حملات نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیرو‌های شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) به طرابلس، ترکیه نیز احتمالا نیروی نظامی به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی مورد قبول سازمان ملل اعزام نخواهد کرد.
فواد اوکتای روز چهارشنبه گفت: در صورتی که نیرو‌های شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) تحت فرماندهی (ژنرال بازنشسته) خلیفه حفتر حملات نظامی علیه دولت وفاق ملی مورد قبول جامعه بین المللی در طرابلس را متوقف و از پایتخت عقب نشینی کنند، آنکارا نیز از اعزام نیرو به لیبی خودداری می‌کند.
قرار است پارلمان ترکیه روز پنجشنبه پیش نویس قانون مربوط به صدور مجوز استقرار نیرو‌های نظامی این کشور در لیبی را بررسی کند و این قانون در نشست فردای نمایندگان پارلمان ترکیه به رای گذاشته می‌شود.
این کار پس از آن صورت می‌گیرد که دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج در چارچوب توافقنامه همکاری نظامی میان دو کشور، خواستار حمایت نظامی ترکیه از لیبی شد.
فواد اوکتای درگفتگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد پس از تصویب این قانون در پارلمان ترکیه، شاید اتفاقی رخ دهد که ما یک چیز یا موضع متفاوتی را شاهد باشیم، ممکن است بگویند که ما عقب نشینی خواهیم کرد و حمله (به طرابلس) را متوقف می‌کنیم . در این صورت چرا ما به آنجا (لیبی) برویم؟
معاون رئیس جمهور ترکیه افزود آنکارا امیدوار است پیش نویس قانون ترکیه پیام بازدارنده‌ای به طرف‌های درگیر در لیبی بدهد.
بر اساس گزارش سازمان ملل که خبرگزاری رویترز از آن اطلاع پیدا کرد، ترکیه با وجود تحریم‌های سازمان ملل علیه لیبی، کمک‌های نظامی برای دولت وفاق ملی ارسال کرده است و آنکارا تاکید دارد که به حمایت هایش از این دولت ادامه خواهد داد.
این در حالی است که نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر کمک‌هایی از روسیه، مصر، امارات و اردن دریافت می‌کنند.

نظر شما