شناسهٔ خبر: 37120700 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت 200 هزار مسکن برای کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سه سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در فاز اول 200 هزار واحد مسکن برای کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سه سال ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه نقشه راهی برای دستیابی به هدف مطلوب برای تأمین مسکن بازنشستگان و کارگران است.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف حتماً باید همکاری دو وزارتخانه و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی و تعاونی ها وجود داشته باشد.

شریعتمداری افزود: برای تأمین منابع باید حتما از نظام بانکی استفاده کنیم که در این راستا بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن و صندوق تأمین اجتماعی با ما همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: صندوق‌های تأمین اجتماعی بر مبنای ماده 4 آئین‌نامه اجرایی ماده 142 قانون کار و صندوق سازمان بازنشستگی از محل منابع خود برای تحقق این هدف همکاری می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه ساخت مسکن در شهرک‌های صنعتی کارفرمایان در حوزه تأمین زمین همکاری می‌کنند کارفرمایان بزرگ در شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های محل تجمع کارگران در حوزه تأمین زمین با ما همکاری می‌کنند.

وی تأیید کرد‌: حتما در تحقق این تفاهم‌نامه باید اولویت‌ها مدنظر باشد جامعه کارگری ما بزرگ است و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی با افراد تحت کفالت خود حدود 143 میلیون نفر هستند.

وی اظهار کرد: بخشی از طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای  40 درصد جامعه که جامعه کارگری هستند، اختصاص می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه بافت فرسوده، مسکن مهر، مسکن تجمعی و مسکن ملی جامعه هدف ما باید بازنشستگان و کارگران باشند.

شریعتمداری افزود: پایگاه اطلاعاتی ایرانیان برای تشخیص واجدان شرایط و آنهایی که 15 سال سابقه کار دارند و بازنشسته نشده‌اند و خانه ندارند یا بازنشستگانی که خانه ندارند به ما کمک می‌کنند تا افراد ذی‌صلاح مشخص شوند.

وی تصریح کرد: از ظرفیت تعاونی‌های مصرف کارگری باید در سطح کشور استفاده جامع داشت.

وی گفت: برای تأمین این 200 هزار واحد مسکونی کارگری و بازنشستگی که مربوط به بیمه‌شدگان تأمین اجماعی هستند و در فاز اول است در تفاهم‌نامه سه سال زمان در نظر گرفته شده است.

وی درباره تسهیلات و سقف پرداختی آنها گفت: این بر مبنای مقررات شورای پول و اعتبار است ما تلاش می‌کنیم از محل منابع سازمان تأمین اجتماعی یارانه سود این تسهیلات تأمین و پرداخت شود.

انتهای پیام/

نظر شما