شناسهٔ خبر: 37046745 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دو فروند بالگرد به اورژانس هوایی اضافه می‌شود

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد بالگرد‌های اورژانس هوایی به ۴۴ فروند رسیده که ظرف ۱۴ روز آینده دو فروند بالگرد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند عصر امروز در جمع خبرنگاران یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اورژانس کشور را توسعه اورژانس‌های جاده‌ای و روستایی در راستای گسترش خدمات به سمت روستا‌ها دانست و اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته تعداد قابل توجهی پایگاه احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی تعداد پایگاه‌های اورژانس در کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه و تعداد دستگاه‌های آمبولانس را ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: بالگرد‌هایی را برای توسعه اورژانس هوایی در نظر گرفتیم که در این خصوص آغاز خوبی داشتیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اکنون تعداد بالگرد‌های اورژانس هوایی به ۴۴ فروند رسیده که ظرف ۱۴ روز آینده دو فروند بالگرد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی یکی از اولویت‌های اورژانس را تقویت ناوگان زمینی دانست و از افزودن یک‌هزار دستگاه آمبولانس توتیا به ناوگان زمینی خبر داد و بیان کرد: موضوع مهم برای ما خدمت‌رسانی به مردم است تا جانی را نجات داده و دردمندی را کمک کنیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه شرایط امروز ما نسبت به دنیا، شرایط قابل قبولی است تصریح کرد: سال گذشته سازمان بهداشت جهانی اورژانس جمهوری اسلامی ایران را از کشور‌های گروه هشتم به رده گروه الف. دنیا ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس ایران با قرار گرفتن در رده الف. دنیا با کشورهایی، چون انگلستان، فرانسه و... مقایسه می‌شود، به هدایت خدمات به سمت مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: در سه ماهه گذشته ۴۰۰ دستگاه امبولانس کمک‌دار برای ارائه خدمات در مناطق صعب‌العبور، سردسیر و.. توزیع شد که دو دستگاه هم به تویسرکان اختصاص یافت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه فکر می‌کنم تویسرکان یکی از شهر‌هایی است که اکنون بهترین اورژانس را دارد گفت: این منطقه یکی از شهر‌هایی است که از نظر اورژانس پیش‌بیمارستانی کمبودی ندارد.

نظر شما