شناسهٔ خبر: 36999347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با تجمع در میدان فردوس بغداد؛

عراقي‌ها دخالت‌ آمريکا در امور کشورشان را محکوم کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده پارلمان عراق: تظاهرات امروز برای محکوم کردن تحریم‌های خزانه داری آمریکا علیه شیخ قیس الخزعلی و (دیگر شخصیت‌های عراقی) بر پا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون العالم، مردم عراق دخالت‌های آمریکا و تلاش‌های خارجی برای موج سواری بر تظاهرات در کشورشان را محکوم کردند.
عراقی‌ها برای محکوم کردن دخالت‌های آمریکا در مسائل داخلی کشورشان و در حمایت از تحرکات مردمیِ خواستار اصلاحات، در بغداد پایتخت این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد هزاران عراقی در اعتراض به دخالت‌های آشکار آمریکا در مسائل عراق و تلاش واشنگتن برای بهره برداری از تظاهرات با هدف ترسیم آینده عراق طبق ساز وکار‌های ویژه خود در بغداد پایتخت این کشور تظاهرات گسترده‌ای بر پا کردند.
رافد صالح وکیل عراقی که در تظاهرات شرکت کرده بود گفت: «آمریکا به بهانه آنچه آن را حقوق بشر می‌نامد دسیسه چینی و توطئه می‌کند. شما می‌دانید که حقوق بشر بیشتر از هر جای دیگر در آمریکا نقض می‌شود.»
خبرنگار افزود تظاهرکنندگان که در میدان فردوس نزدیک میدان التحریر تجمع کرده بودند پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند و در محکومیت تصمیم اخیر آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه شماری از شخصیت‌های عراقی از جمله شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و همچنین موضع آمریکا در زمینه ایجاد تفرقه و دامن زدن به هرج و مرج در کشور شعار سر دادند.
کفاء الحسناوی نماینده پارلمان عراق گفت: «تظاهرات امروز برای محکوم کردن تحریم‌های خزانه داری آمریکا علیه شیخ قیس الخزعلی و (دیگر شخصیت‌های عراقی) بر پا شد.»
خبرنگار گفت: عراقی‌ها با دخالت‌های آمریکا و تلاش برای موج سواری (بر تظاهرات) مخالفند. با وجود اختلاف نظر میان عراقی‌ها درباره انتخاب نخست وزیر جدید,، اما آن‌ها بر لزوم انجام اصلاحات و تغییر اتفاق نظر دارند.

نظر شما