شناسهٔ خبر: 36982257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کدخدایی در جمع خبرنگاران:

رفت و آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان عادی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رفت و آمد برخی نمایندگان احزاب به شورای نگهبان عادی است و به صورت متعارف برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس امنیت عمومی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاندیداها با رعایت قانون و با در نظر گرفتن شرایط قانونی، اعتراضات خود را نسبت به تأیید صلاحیت‌ها در زمان‌ مقرر ارائه کنند.

وی افزود: هیئت‌های نظارت شورای نگهبان و هیئت مرکزی این شورا آماده است با دقت، شکایت‌ها و اعتراضات داوطلبان را بررسی کند و گزارش این بررسی‌ها را هم به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در امنیت انتخابات تصریح کرد: پلیس نقش مؤثری در روز انتخابات در تأمین امنیت شهروندان و حوزه‌های انتخابیه دارد. همچنین پلیس باید در خصوص مدیریت تبلیغات انتخاباتی و تأمین نظم و آرامش حضور مؤثری داشته باشد.

کدخدایی با بیان اینکه  نیروی انتظامی طبق قانون یکی از مراجع چهارگانه شناخته می‌شود و از این حیث همکار شورای نگهبان، هیئت نظارت و هیئت مرکزی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرده و گزارش‌هایش به شورای نگهبان در حال ارسال است.

وی به موضوع جلسه شورای نگهبان با برخی از رؤسای احزاب هم اشاره کرد و گفت: رفت و آمد برخی نمایندگان احزاب به شورای نگهبان عادی است و به صورت متعارف برگزار می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم و افراد، نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته به شورای نگهبان رفت و آمد دارند، سوال‌هایی دارند و ما باید به آن‌ها توضیح دهیم و پاسخگو باشیم و از حضورشان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/4079/

نظر شما