شناسهٔ خبر: 36983845 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ماجرای رفت‌و‌آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان ماجرای رفت و آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی گفتگویی با خبرگزاری صدا و سیما، درباره ساز و کار طراحی شده برای تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی گفت: وظیفه شورای نگهبان اجرای قانون است، متاسفانه اصلاحیه قانون امسال به سرانجام نرسید و آنچه اکنون در اختیار داریم موادی است که در قانون انتخابات در ماده ۲۸ و ۳۰ قانون شرایطی را ذکر کرده است مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار، التزام عملی به اسلام و نظام اسلامی و ... و ما ناچار هستیم وفق همین قوانین بررسی‌های صلاحیتی خود را انجام بدهیم.

کدخدایی درباره رفت و آمد برخی از نمایندگان احزاب به شورای نگهبان تصریح کرد: ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم و افراد، نمایندگان احزاب و گروه‌ها از گذشته به شورای نگهبان رفت و آمد دارند، سوال‌هایی دارند و ما باید به آن‌ها توضیح دهیم و پاسخگو باشیم و از حضورشان استقبال می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در هر بخشی از کار حاضر هستیم که توضیح لازم را هم به داوطلبان و هم نمایندگان احزاب و گروه‌ها ارائه دهیم، البته نشست‌هایی نیز برگزار شده که متعارف است و در اخبار هم مطرح می‌شود و بیشتر برای توضیح عملکرد شورای نگهبان بوده است.

کدخدایی همچنین به نامزد‌های انتخاباتی توصیه کرد در این مرحله فقط باید رعایت قانون و شرایط قانونی را مدنظر قرار دهند و اگر کسی اعتراضی دارد، اعتراض خود را در مراحلی که در قانون پیش‌بینی شده است و درون زمان‌های مقرر، ارائه کند.

وی ادامه داد: هیئت‌های نظارت شورای نگهبان و خود ما نیز در هیئت مرکزی و شورای نگهبان آماده هستیم که اگر کسی اعتراضی دارد، بررسی می‌کنیم و آماده هستیم گزارش آن را در رسانه ملی اعلام کنیم.

سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: انتخابات دوم اسفندماه، انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت بالا و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نظر شما