شناسهٔ خبر: 36968081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جیب‌بری 18میلیاردی 3 زن در اتوبوس‌های تندرو

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 3 زن جیب‌بر حرفه‌ای خبر داد که از مسافران خطوط اتوبوس BRT، مجموعا 18میلیارد ریال جیب‌بری کرده بودند.

صاحب‌خبر -


به گزارش پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نجفی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت‌های مردمی مبنی بر سرقت اموالشان در خطوط اتوبوسرانی BRT و پایش‌های اطلاعاتی توسط کارآگاهان اداره ۱۷ پلیس آگاهی مشخص شد که سارقان 3زن جیب‌بر حرفه‌ای می‌باشند که در خطوط اتوبوس‌های BRT مولوی، خاوران اموال مسافران را سرقت می‌کنند.
وی بیان داشت: اکیپی از کارآگاهان این اداره مراقبت‌های ویژه در این محدوده را برعهده گرفتند و با شناسایی چهره این سارقان، موفق شدند مخفیگاه آنان را در محدوده اتابک شناسایی کنند.
نجفی با بیان اینکه همه متهمان با نام‌های مریم ۴۵ساله، مهری ۳۰ساله و نسا ۶۰ساله دستگیر شدند، افزود: در زمان دستگیری متهمان تعدادی از مردان خانواده‌های آنها از دستورهای پلیسی تمرد و قصد مقاومت و مداخله را داشتند که پس از مهار و کنترل عملیات، هر 3 سارق دستگیر و به اداره هفدهم منتقل شدند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت افزود: بررسی سوابق موجود در پلیس آگاهی نشان می‌دهد، مهری در سال ۹۱ هم توسط کارآگاهان اداره هفدهم دستگیر و روانه زندان شده و پس از تحمل ۴سال حبس در سال ۹۵ آزاد شده است. مریم که مادر مهری نیز می‌باشد در سال ۹۱ به همراه دخترش دستگیر و کمی زودتر از مهری از زندان آزاد می‌شود. سومین متهم که نسا نام دارد و پیرزنی ۶۰ساله می‌باشد از زنان جیب‌بر با سابقه پایتخت می‌باشد که دختر و نوه‌اش را نیز از ابتدا برای جیب‌بری آموزش داده و در طی این سالها این 3 زن در قالب یک کسب و کار خانوادگی به جیب‌بری از شهروندان مشغول هستند.
نجفی درباره شیوه سرقت این متهمان افزود: متهم مریم در تشریح شیوه و شگرد جیب‌بری‌شان توضیح داد که شیوه و شگرد ما به این صورت بود که چند نفری سوار اتوبوس می‌شدیم و سوژه‌های خود را از بین زن‌هایی که دستشان بند بود مثلا بچه بغلشان بود یا خرید داشتند یا با گوشی خود صحبت کرده بودند یا گوشی آنها از گوشه کیفشان پیدا بود انتخاب می‌کردیم و یکی از ما گوشی را می‌دزدید و بعد به نفر بعدی می‌داد و اگر در این میان کسی متوجه جیب‌بری می‌شد ما برای کمک به مال‌باخته نزدیک می‌شدیم و مشغول همدردی و رفتارهای نمایشی می‌شدیم تا نفر اصلی فرصت فرار داشته باشد و اگر مال‌باخته با همدستمان درگیر می‌شد چنان نزاع و درگیری و ضرب و شتمی راه می‌انداختیم که شاکی را از درگیری با همدستمان پشیمان می‌کردیم.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهمان ۶عدد گوشی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی گوشی‌ها و سایر اموال سرقت شده توسط متهمان بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد کرده‌اند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: البته کل این هزینه به جیب آنها نرفته چون این افراد برای تامین هزینه مواد مخدر گاها یک گوشی 17میلیونی را به مبلغ ۶۰۰هزارتومان در کنار خیابان می‌فروشند.

نظر شما