شناسهٔ خبر: 36966064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نمایشگاه الکامپ مطرح شد:

تجهیز ۶ محور ارتباطی مازندران به فیبر نوری

قائمشهر - شش محور ارتباطی مازندران طی یکسال اخیر برای حل مشکل ارتباطی به فیبر نوری مجهز شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رسول علی اصغر پور مدیر مخابرات مازندران عصر جمعه در حاشیه نمایشگاه استانی الکامپ مازندران که با حضور شرکت ها و استارتاپ های ملی و منطقه ای در قائمشهر برپا است اظهار داشت: در یکسال اخیر توانستیم بستر مخابراتی ۱۰۰ روستا در مازندران را نوسازی کرده و از طریق فیبرنوری بازسازی کنیم.

وی افزود: در یکسال اخیر محورهای دو هزار تنکابن، بندپی بابل، هراز، کندوان، جاده بلده و کجور را توانستیم مجهز به فیبرنوری کنیم و با اعتبار تقریبی ۲۰ میلیارد تومانی از محل درآمد ۳ درصدی اپراتورها (طرح uso) ۲۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی مازندران ازجمله آلاشت سوادکوه ، دودانگه ساری و هزارجریب بهشهر را تا پایان سال مجهز به فیبرنوری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مازندران نزدیک به ۱.۵ میلیون مشترک تلفن ثابت، بیش از ۲.۵ میلیون مشترک تلفن‌همراه و بیش از ۹۰ هزار مشترک adsl, vdsl و ftth را داریم.

علی اصغرپور تصریح کرد: یکی از مشکلات حاد ما در سطح استان مازندران، سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی است که از حد بحران گذشته است و در موضوع سرقت‌ کابل و تجهیزات  مخابراتی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و مراجع امنیتی پای کار آمدند اما متاسفانه حجم سرقت‌ها بالاست.

وی افزود: به مردم پیشنهاد می‌دهم از ساعت ۱۷ تا ۷ صبح هر فردی را در حال کار یا دستکاری تجهیزات مخابرات دیدند، حتما و سریعا با ۱۱۰ تماس بگیرند.

نظر شما