شناسهٔ خبر: 36949702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان نظام پزشکی: تعیین تعرفه واقعی بخش بهداشت از مهم‌ترین اهداف ماست

تهران- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تعیین تعرفه واقعی در پزشکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان است، اگر تعرفه واقعی در بودجه‌ها نادیده گرفته شده و به بیمه پرداحت نشود، هزینه سلامت مردم دچار مشکل می‌شود.

صاحب‌خبر -

«محمد رضا ظفرقندی» روز پنجشنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی از آزمایشگاه تا بالینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف این کنگره این است که به تطابق و بهبود ارتباط مستمر برای روابط بین آزمایشگاه‌ها و بخش بالینی پزشکی بپردازد.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها به عهده آزمایشگاه هاست، اگر ارتباط قوی و همکاری مستمر در خصوص آزمایشگاه و بالینی پزشکی در همایش‌ها برقرار نشود، بی شک در تهیه دستورالعمل‌های آزمایشگاهی و تشخیص بیماری دچار مشکل می شویم.

به گفته رییس سازمان نظام پزشکی کشور، هدف اصلی کنگره بین‌المللی از آزمایشگاه تا بالینی این است که تعامل مثبت میان حوزه‌های مختلف پزشکی و سلامت ایجاد شود تا هم آزمایشگاه‌ها از نیازهای بخش بالینی و هم بخش بالینی از مشکلات بخش آزمایشگاهی مطلع شوند و درخواست‌های پزشکان برای آزمایش به صرفه شود.

ظفرقندی ادامه داد: آزمایشگاه‌های کشور به لحاظ علمی و کیفی در حوزه تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی از سطح مطلوبی در عرصه بین المللی برخوردار هستند و امروزه این امکان وجود دارد که در بیشتر موارد تشخیصی، آزمایشگاه ها موارد را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه اگر حمایت های مالی از آزمایشگاه ها برای تهیه کیت های آزمایشگاهی و پرداخت به موقع بیمه صورت نگیرد، آزمایشگاه ها درآینده دچار مشکل می شوند، گفت: بی شک تهیه تجهیزات آزمایشگاه ها باید در بخش سلامت و بودجه کشور مد نظر قرار گرفته شود تا در سال آینده با توجه به تورم در این حوزه دچار مشکل نشویم.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه کشور موظف به حفاظت از حوزه سلامت است، خاطر نشان کرد: سلامت مردم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هزینه هایی دارد، تعرفه برآیند این هزینه هاست، برای متوقف نشدن کار پزشکی تمام هزینه ها باید به صورت واقعی دیده شود.

نظر شما