شناسهٔ خبر: 36883424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخورد قضایی با فساد اعم از اداری،اقتصادی و فرهنگی در رأس کار دستگاه قضاست

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: برخورد قضایی با فساد اعم از اداری،اقتصادی و فرهنگی در رأس کار دستگاه قضاست که نشان از تحولات جدی این دستگاه دارد که در این مسیر هیچ خط قرمزی نمی‌تواند برای انجام کار مانع ایجاد نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی دهشیری در حاشیه بازدید از دادگستری شهرستان یزد بیان داشت: تلاش در دستگاه قضایی و حرکت برای احقاق حق، اجرای عدالت و اقامه قسط و عدل، کاری مقدس و شایسته تقدیر است؛ بدون شک اگر کارکنان دستگاه قضایی با خلوص نیت، تمامی سختی و محدودیت‌های کار در این عرصه را تحمل نمایند مأجور در درگاه الهی خواهند بود.

وی اظهار داشت: رفع اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های مسن و ورودی و موجودی پرونده به دستگاه قضایی، افزایش مختومه همراه با رسیدگی دقیق و عادلانه، صدور احکام متقن، توجه به مردم و حقوق عامه ازجمله مواردی است که  موردتوجه و تأکید دستگاه قضایی در دوره تحول قضایی است.

این مقام قضایی بازرسی از حوزه‌های قضائی را از رویکرد‌های مهم نظارتی و مدیریتی دستگاه قضائی دانست و اظهار داشت: با انجام این سرکشی‌ها، نوعی نظارت و رسیدگی صورت می‌گیرد و مسئولان مربوطه از نزدیک در جریان امور قضایی، اداری و مسائل قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌ها و مشکلات مردم مراجعه‌کننده به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها قرار خواهند گرفت.

وی ابراز داشت: برخورد قضایی با  فساد اعم از اداری،اقتصادی و فرهنگی در رأس کار دستگاه قضاست که  نشان از تحولات جدی این دستگاه دارد که در این مسیر هیچ خط قرمزی نمی‌تواند برای انجام کار مانع ایجاد نماید.

دهشیری، تقدم منافع سازمانی بر منافع شخصی و ارتقاء تخصص و تعهد و رازداری را از خصوصیات مهم و بارز کارکنان اداری و قضائی در تراز نظام اسلامی دانست و افزود: کارکنان با داشتن روحیه خودباوری، هم‌گرایی، هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به مردم همراه با حفظ اسرار مراجعین و ارتقاءدادن دو مهارت مهمِ تخصص و تعهد، رضایتمندی را در مردم و نظام افزایش داده و دشمن را در هدف ایجاد نارضایتی مردم از نظام مأیوس و ناکام می‌کند.

این مقام مسئول حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی را گام امیدبخش دستگاه قضا دانست و خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت خدمت‌رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحدهای قضایی به‌عنوان گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آسان است و تکریم ارباب‌رجوع در زمره مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های دادگستری و حسن معاشرت عمومی نیز جزء تکالیف و مطالبه به‌حق مردم از تشکیلات قضایی است.

انتهای پیام/3404

نظر شما